Wybór tego, co chce się w życiu robić, wcale nie jest taką prostą sprawą. Doradcy zawodowi twierdzą, że w momencie takiej decyzji, w pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad własnymi predyspozycjami. Drugą, równie ważną sprawą, jest sprawdzenie jakie zawody będą poszukiwane na rynku pracy w przyszłości. Jednym z takich przyszłościowych zawodów jest wedding planner (konsultant ślubny). Branża ślubna ciągle się rozrasta i daje szerokie możliwości rozwoju zawodowego.

Jakie cechy osobowości powinien przedstawiać kandydat na wedding plannera?

Jednak aby zostać dobrym wedding plannerem, powinniśmy posiadać konkretne cechy charakteru. Najważniejszymi z nich są zdolność empatii i łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Praca konsultanta ślubnego oparta jest na ciągłym kontakcie z ludźmi. Są to zarówno nowożeńcy i ich rodziny, jak i cały krąg osób, które zaangażowane są w organizację ślubu (restauratorzy, kwiaciarze, muzycy, dekoratorzy, dostawcy itd.).  

Każdy ślub i wesele wymaga odpowiedniej organizacji wielu zadań w określonym czasie i na czas. Wedding planner musi być zatem zorganizowany, punktualny, rzetelny, obowiązkowy. Ponadto dobrze, gdy potrafi sprawnie delegować zadania i umieć stworzyć spokojną atmosferę w momentach kryzysowych.

Cenną zaletą wedding plannera jest także poczucie estetyki. Młode pary często oczekują porady w zakresie doboru kwiatów do sukienki, wystroju sali weselnej, wyboru zaproszeń i wielu innych spraw związanych ze ślubem i wymagających dobrego gustu.

Poza tym konsultant ślubny powinien po prostu lubić śluby i wesela. Powinien kierować się poczuciem, że dla jego klientów jest to jeden z najważniejszych dni w życiu.

Jak nabyć kwalifikacje wedding plannera?

Aby wykonywać zawód wedding plannera nie trzeba zdobywać specjalnych uprawnień. Jednak w związku z tym, że zakres obowiązków tego stanowiska jest bardzo szeroki, to zaleca się uczestnictwo w kursie przygotowującym do tego zawodu.

Poza tym po ukończeniu kursu otrzymasz stosowny certyfikat, który potwierdza nabytą wiedzę. Jeśli klient ma do wyboru konsultanta z certyfikatem lub bez, to zawsze wybierze tego pierwszego. Certyfikat daje zatem przewagę nad ewentualną konkurencją i stanowi podstawę do własnej reklamy.

Ile trwa kurs na wedding plannera?

Uczestnictwo w kursie należy zgłosić w formularzu rejestracyjnym. Zasadniczo kurs na wedding plannera trwa dwa dni. Nie musimy zatem poświęcać wiele czasu na nabycie kwalifikacji oraz certyfikatu.

Mimo że są to zaledwie dwa dni szkolenia, to program szkolenia jest obszerny i wieloaspektowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w krótkim czasie można sprawdzić, czy wedding planner to zawód dla nas.

Czego można się nauczyć na kursie na wedding plannera?

Uczestnictwo w kursie pozwala na nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznej. Program takiego kursu organizowany jest w następujących blokach tematycznych:

  • Charakterystyka zawodu konsultanta ślubnego, w tym m.in. zasad etyki zawodowej, zakresu obowiązków, sposobów organizacji pracy.
  • Przedstawienie zasad współpracy z klientem, w tym m.in. sposoby zdobywania klientów oraz rozliczeń za wykonaną pracę konsultanta, zasady ustalania terminu ślubu.
  • Sposoby utrzymywania dobrych relacji z partnerami biznesowymi.
  • Najważniejsze informacje o wydarzeniu, jakim jest ślub i wesele.
  • Szczegółowe zasady i zwyczaje w organizacji ślubu i wesela.

Kurs pozwala również na nawiązanie branżowych kontaktów oraz dostęp do aktualnej wiedzy rynkowej. To również masa inspiracji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here