Wytrzymałe, funkcjonalne, tanie – czym kierujesz się, wybierając terminale płatnicze? Te urządzenia są dziś powszechnie używane i właściwie nie wyobrażamy sobie bez nich codziennego funkcjonowania. Jakie warunki powinien spełniać dobry terminal płatniczy?
- Terminale płatnicze: jakie powinny być?
- Rodzaje terminali płatniczych
Jeśli należysz do osób, które dostają szewskiej pasji, słysząc hasło ”nie mam wydać”, to wiesz, że terminale płatnicze to urządzenia, które niezwykle ułatwiają naszą codzienność. Jednak nie wszystkie terminale to mądry wybór…
- Terminale płatnicze: jakie powinny być?
Kiedy przedsiębiorca poszukuje odpowiednich terminali płatniczych, cena zazwyczaj jest jednym z podstawowych kryteriów, jakimi się kieruje. Jednak ważne jest, żeby – w przypadku tego typu zakupu – nad kwestie finansowe przedłożyć jakość. Z terminali płatniczych korzysta się bardzo często. Żaden przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na to, żeby niewłaściwy zakup, stał się dla niego źródłem problemów.
Jakie powinny być terminale płatnicze?
- precyzyjnie dopasowane do indywidualnych potrzeb: kupując terminale, należy wziąć pod uwagę cechy działalności i dopasować do nich rodzaj zakupu.
- funkcjonalne: należy wziąć pod uwagę takie czynniki, jak: akceptowanie płatności zbliżeniowej, wielkość klawiszy i osłona klawiatury, łączność z pozostałymi urządzeniami elektronicznymi.
- proste w obsłudze: terminale płatniczy mają z założenia ułatwiać życie i wykonywane transakcje. Powinny być łatwe i czytelne w obsłudze, zarówno dla pracowników, jak i klientów.
- szybkość: podczas dokonywania transakcji, liczy się sprawność urządzenia. Zbyt powolne może niepotrzebnie generować problemy.
- kompaktowe: nie powinny być ciężkie, ani zajmować dużo miejsca.
- Rodzaje terminali płatniczych
Główny podział terminali płatniczych, to podział na terminale mobilne oraz stacjonarne. Jak zdecydować, który będzie bardziej pasował do konkretnego rodzaju działalności?
Mobilne terminale płatnicze działają dzięki akumulatorowi i łączą się przez sieć bezprzewodową. Nie trzeba ich zatem zasilać prądem. Zazwyczaj są niewielkie i nie ważą wiele, dlatego świetnie nadadzą się tam, gdzie zachodzi potrzeba wykonywania transakcji poza stanowiskiem kasowym. Natomiast stacjonarne terminale płatnicze, wymagają podłączenia do prądu, często są wyposażone w PIN pad z kablem, który ułatwia klientom potwierdzanie transakcji.
Inwestycja w jakość to oszczędność czasu i unikanie potencjalnych stresujących sytuacji, nie tylko dla klientów.