Chcesz zacząć swoją przygodę z wysyłką mailingów? A może początki już za tobą – ale nie widzisz żadnych efektów? Podpowiadamy, jak prowadzić skuteczne kampanie email marketingowe.
Skuteczny mailing – czyli jaki?
Jak stworzyć skuteczny mailing? To pytanie, które dręczy wszystkich zajmujących się tym marketerów. Warto jednak już na samym początku zadać sobie pytanie, co tak naprawdę oznacza skuteczność w mail marketingu?
Zacznijmy od podstawy: dostarczalności.
Czym jest dostarczalność w email marketingu?
Dostarczalność jest wyznacznikiem tego, czy wysyłane maile w ogóle docierają tam gdzie mają – czyli do skrzynki odbiorczej adresata. Aby tak się działo, warto zastosować kilka trików, dobrych praktyk, które pomogą trafiać twoim przesyłkom we właściwe miejsce.
Co robić, żeby mailingi trafiały do skrzynek odbiorców?
Żeby zwiększyć wyniki dostarczalności, trzeba w pierwszej kolejności przyjrzeć się technice wysyłki. Warto więc korzystać ze sprawdzonych systemów, które dbają o to, by być wiarygodnymi nadawcami. Ponadto każdy mail jest prześwietlany pod kątem tzw. Sender Score – wiadomości oceniane są w skali od 0 do 100. Im częściej odbiorcy oznaczają przesyłkę jako SPAM, tym niższa pozycja nadawcy. Aby osoby otrzymujące od ciebie wiadomości tego nie robiły, musisz postarać się, żeby dostarczać im tylko to, czego naprawdę od ciebie chcą dostawać.
Sednem dostarczalności jest więc wysyłanie wiadomości odpowiednich do gustów odbiorcy. Pomoże Ci w tym segmentacja bazy, czyli podzielenie jej według wyznaczonych kryteriów, a następnie dopasowywanie treści. Ciekawa oferta idealnie skrojona pod gust odbiorcy, a tym samym odpowiadająca na realne potrzeby subskrybentów – to klucz do sukcesu!
Niemniej ważny jest ogólny wygląd mailingu – a właściwie nie tyle jego estetyka, co dopasowanie do różnego typu urządzeń, czyli responsywność wiadomości. Dziś coraz więcej osób odbiera maile poprzez smarfony, więc koniecznie wiadomości powinny być dostosowane pod mobile.
Wiesz już, jak możesz poprawić dostarczalność twoich wiadomości – wprowadź te zasady do swoich działań email marketingowych już dziś!