W internecie panuje duża konkurencja wśród różnych stron internetowych ale przede wszystkim wśród sklepów internetowych. Wybić się z naszym biznesem można na różne sposoby – może to być pozycjonowanie stron, reklama w portalach społecznościowych oraz Google Ads (wcześniej Adwords).
Koszty takich kampanii są różne, w zależności od konkurencyjności branży, stawki za kliknięcie, ilości wyszukiwań w miesiącu na pozycjonowane frazy, wyceny agencji marketingowej itp.
Konkurencja nie śpi – kto zyska najwięcej klientów i utrzyma ich, uzyskuje dominację w danym segmencie rynku i może dalej rozwijać biznes. Strony internetowe odgrywają istotną rolę w przyciąganiu jak największej liczby klientów w bardzo szybki i efektywny sposób, gdyż większość ludzi szuka informacji w wyszukiwarkach internetowych.
Zapewne zadajesz sobie konkretne pytanie – reklama adwords co to jest?
Otóż jest to kampania PPC (skrót z ang. point per click), gdzie reklamodawca płaci, gdy użytkownik kliknie w reklamę, a nie za wyświetlenia reklamy. W Google Ads stawki za kliknięcia mogą być różne – są one zależne np. od konkurencyjności danej frazy oraz od tego gdzie chcesz, aby reklama się wyświetlała – może wyświetlać się nad wynikami wyszukiwania ale może także wyświetlać się pod wynikami wyszukiwania. Im mniej jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę tym twoja reklama będzie niżej w wynikach wyszukiwania i przez to będziesz mieć mniej wejść na stronę.
Taka reklama jest skuteczną strategią marketingową. Aby twoje reklamy były bardziej efektywne i produktywne, potrzeba więcej niż tylko prostych haseł reklamowych, trzeba np. optymalizować stawki za kliknięcia w taki sposób aby płacić jak najmniej za reklamę, trzeba także zadbać o większy współczynnik CTR. Współczynnik CTR można zwiększyć dodając linki do ogłoszenia reklamowego – przyciągną one uwagę internautów. Konfiguracja kampanii Google Ads nie jest specjalnie skomplikowana o ile oczywiście ktoś ma na to czas. W przeciwnym wypadku możesz skorzystać z usług firmy marketingowej, która zrobi za ciebie kampanię reklamową w Google Ads.
Bardzo ważne w przypadku reklam Google Ads jest to, iż ogłoszenia reklamowe nie są zbyt ofensywne tzn. nie wyświetlają się przypadkowym użytkownikom ale tylko tym, którzy szukają konkretnych produktów w wyszukiwarce internetowej. Reklamy wyświetlają się po wpisaniu konkretnych haseł w wyszukiwarkę i dzięki temu są bardzo skuteczne. Firma Google nakłada kary na strony internetowe jeśli wykryje sztuczne działania, które mają podnieść pozycje strony w rankingu.
Stosując Google Ads można być pewnym, iż nasza strona internetowa nie zostanie ukarana, więc jest to pewnego rodzaju przewaga Google Ads nad działaniami z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Gigant z Mountain View wyświetla takie powiadomienia o nałożonej karze w Search Console – są to kary nałożone ręcznie ale mogą się zdarzyć kary nałożone przez samą wyszukiwarkę i w tym wypadku nie dostaniesz informacji o tym w Search Console.
Zauważysz natomiast spadki pozycji twojej witryny www w serpach – z czymś takim można sobie poradzić samemu jeśli ma się odpowiednią wiedzę oraz czas albo skorzystać z usług jakiejś agencji SEO, która zdejmuje takie kary – naturalnie za odpowiednią opłatą. Niektórzy ludzie łączą zalety pozycjonowania stron internetowych oraz reklamy w Google Ads i prowadzą jednocześnie oba działania – pozycjonerskie oraz reklamę PPC. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ z jednej strony masz na stronie od razu wejścia klientów z reklam PPC na wybrane frazy, a z drugiej strony prowadzisz długofalowe działania z zakresu SEO, dzięki którym na twojej stronie www w przyszłości będzie więcej klientów z wyników bezpłatnych.
Naturalnie koszt takich działań będzie większy ale zwrócą się one w późniejszym czasie. Oprócz powyższych metod na reklamę w internecie ciekawe wydaje się prowadzenie działań marketingowych na portalach społecznościowych. Dlaczego? Ponieważ tam można skierować reklamę do konkretnej grupy odbiorców na podstawie ich zainteresowań, przez co taka reklama będzie bardziej skuteczna.
Dodatkowo wzrośnie liczba osób obserwujących konto oraz liczba polubień, co będzie pewną formą darmowej reklamy produktów udostępnianych na naszej stronie internetowej. Właściwie to konta marek na portalach społecznościowych są obowiązkiem przedsiębiorców – zwracają na to uwagę algorytmy wyszukiwarek internetowych ale także sami klienci np. szukając opinii czy oceny produktu, które mogą być na portalach społecznościowych.
Więcej informacji na temat Google Ads znajdziesz w artykule: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/735/google-ads-poznaj-tajniki-reklamy-w-google