W każdym biznesie bywa tak, że po początkowym boomie i ogromnym zainteresowaniu ze strony klientów przychodzi moment, kiedy ruch spada. Warto wtedy o sobie przypomnieć, aby utrzymywał się on na stabilnym poziomie, który będzie nas satysfakcjonował. Jak to uzyskać? W prosty sposób – wybrać upominki będące reklamą.

Pamięci nigdy za wiele

Każdy z nas ma aż nieprzyzwoicie wiele pendrive’ów. Po prostu im więcej, tym lepiej – nigdy nie wiadomo, kiedy któryś się przyda. Ale, nie oszukujmy się, czy ktoś kiedyś poszedł do sklepu z elektroniką, aby nabyć pamięć przenośną? To znaczy, ktoś na pewno, ale jest to garstka osób. Większość z nas dostała je w prezencie – jako bonus do jakiegoś zakupu albo w paczce promocyjnej. I jest to bardzo dobry sposób, aby przypomnieć o swoim istnieniu klientom.

Oczywiście każdy firmowy gadżet powinien być spójny z branżą, w której działamy. Flash USB raczej nie sprawdzi się jako dodatek do zakupów warzywniaku, ale już firmy IT, telekomunikacyjne lub graficzne powinny się skusić na ten rodzaj prezentu. Wystarczy na pendrivie umieścić logo firmy i reklama gotowa.

Jest to bardzo świadome i mądre zagranie. Dajemy klientowi coś pożytecznego, ale jednocześnie za każdym razem, kiedy będzie z tego korzystał, przypomni sobie o naszych usługach. Zrobić dobre pierwsze wrażenie jest stosunkowo łatwo, ale utrzymać uwagę przez długi czas już jest trudniej. Dlatego właśnie warto jest sięgać po tego rodzaju rozwiązania, ponieważ klient będzie czuł, że jest dla nas ważny.

Podziękuj swoim partnerom biznesowym

Globalizacja w biznesie postępuje niezwykle szybko. Coraz więcej firm z najróżniejszych sektorów ze sobą współpracuje w celu zwiększenia efektywności i zmniejszenia kosztów. W takim wypadku należy pamiętać, aby utrzymywać wyjątkowo dobre stosunki między sobą i od czasu do czasu przypomnieć drugiej stronie, jak dobrze mieć ją przy sobie jako partnera w interesach.

Dlatego też wiele firm wysyła sobie paczki z upominkami. Przy różnych okazjach – święta, kolejna rocznica współpracy albo jakiekolwiek inne wydarzenie. Działy odpowiadające za PR mają za zadanie przygotować zestaw upominków, który jak najlepiej podkreśli dobre relacje, ale też będzie pasował do odbiorcy, jednocześnie będąc formą reklamy własnej firmy.

Mogą to być na przykład notatniki. Są nie tylko wygodną formą organizacji czasu, ale mogą być też spersonalizowane, dzięki czemu można nie tylko podziękować przedsiębiorstwu, ale też konkretnym ludziom, z którymi współpracujemy. Druk kalendarzy jest jedną z najtańszych i najlepszych form tworzenia firmowych gadżetów.

Masz modny interes? Pokaż to!

Magnesy to świetna forma promocji oraz utrzymania uwagi konsumentów. Poza tym wszyscy je lubią – to jedna z najczęstszych pamiątek, które sami przywozimy z wakacji albo dostajemy je od kogoś, kto właśnie z nich wrócił. Jest to także świetny nośnik reklamowy, z którego warto skorzystać.

Co więcej, w dobie dbania o środowisko naturalne, jest to równocześnie bardzo ekologiczny gadżet. Może być wykonany z drewna lub korka, dzięki czemu zyskuje dodatkowo na urodzie i staje się wyjątkowy. Prowadząc sklep internetowy, można taki upominek dołączać do każdego zamówienia.

Można też dawać go klientowi bezpośrednio. Wszystkie usługi rzemieślnicze są dziś bardzo modne. Od browarów, przez niewielkie restauracje po barbershopy. Rozdawaj je nowym klientom, aby wrócili ponownie, a stałym dawaj w ramach podziękowania za zaufanie, którym obdarzyli twój biznes. Proste!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here