E-marketing, czyli marketing internetowy to szeroka gama różnych metod reklamowych, które pozwalają na wyróżnienie firmy na tle jej konkurentów. Wśród najbardziej popularnych form promocji w sieci znajduje się pozycjonowanie. Co to jest?
Chcesz założyć własną stronę internetową? Zależy Ci na tym, aby była ona atrakcyjną wizytówką Twojej firmy? W takim przypadku pamiętaj o tym, że samo jej otwarcie to jeszcze nie wszystko. Aby na stronę zaczęło wchodzić wiele osób, warto także zadbać o jej promocję.
Marketing w sieci obejmuje obecnie wiele różnych metod promocji. Są to zarówno reklamy graficzne, na przykład bannery reklamowe, jak również takie, które wykorzystują specjalne portale, w tym serwisy społecznościowe – Facebook, Twitter czy Instagram. Wśród dostępnych metod jest także pozycjonowanie Warszawa jest jednym z miast, gdzie można ją zamówić.
Czym dokładnie jest pozycjonowanie?
Pozycjonowaniem w e-marketingu nazywa się działania realizowane za pomocą wyszukiwarki internetowej. Najczęściej jest to Google, jako że to właśnie ta wyszukiwarka posiada większość na rynku.
Naczelnym celem działań tego rodzaju jest poprawa pozycji strony WWW w organicznych wynikach wyszukiwania. W efekcie adres strony internetowej może być widoczny na wyższych pozycjach – to prowadzi do zwiększenia popularności strony i tym samym pomaga jej w osiągnięciu lepszych zysków.
Zalety pozycjonowania stron internetowych:
- wykorzystuje wyszukiwarkę używaną przez internautów na co dzień
- lepsza widoczność adresu strony internetowej w wynikach wyszukiwania
- zwiększenie rozpoznawalności promowanej firmy
- reklama dopasowana do potrzeb praktycznie każdej strony
- możliwość dotarcia do najbardziej zainteresowanych klientów
- przystępne ceny promocji za pomocą pozycjonowania
Pozycjonowanie stron – słowniczek:
SEO (od ang. search engine optimization) – nazwa stosowana do określenia działań promujących strony internetowe w wyszukiwarkach za pomocą optymalizacji oraz pozycjonowania.
Organiczne wyniki wyszukiwania – wyniki wyświetlane w wyszukiwarce, które nie obejmują wyników płatnych – linków sponsorowanych w oznaczonych boksach.
Słowo kluczowe, fraza kluczowa – fraza, na podstawie której prowadzi się działania SEO, na przykład może posiadać formę „pozycjonowanie Warszawa”, „mezoterapia Katowice” czy „części samochodowe Opel”.
Linkowanie, link building – zespół działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej, umieszczanie linków w publikacjach dotyczącej promowanej strony. Duża ilość wartościowych linków najbardziej wpływa na pozycję strony WWW.