Niezmiennie od wielu lat to właśnie pamięci USB stanowią najwygodniejszy, fizyczny sposób na przenoszenie danych. Łączą to co użytkowe, wizerunkowe i designerskie. Warto wspomnieć, że wynalazcą pendrive’a jest Dr Fujio Masuoka – Japończy, dzięki któremu pamięci USB weszły do powszechnego użytku w 1989 roku. Niewątpliwie do popularności tego urządzenia przyczynił się również architekt komputerowy z Intela – Ajay Bhatt. Stworzył on przyjazny interfejs USB i w zasadzie już od 1994 roku można mówić o pewnym standardzie. Natomiast utworzenie i opatentowanie pierwszej pamięci USB w formie jaką znamy dzisiaj, przypisywane jest Dov Moranowi i jego firmie, M-Systems.
Obecnie branża pamięci USB to relatywnie spójny rynek właśnie pod kątem standardów technicznych. Interfejsy określone jako 2.0 czy 3.0 wskazują na prędkości pracy nośników, które w przypadku Pendrive z interfejsem 3.0 wynoszą: prędkość zapisu od 15 – 45 MB/s, natomiast prędkość odczytu to 60 – 150 MB/s.
Parametry te z powodzeniem pozwalają na komfortową pracę i często stanowią alternatywę w stosunku do chmury internetowej. Dlaczego? Ponieważ również bez dostępu do sieci możesz sięgnąć po dane i zapewnić sobie lub organizacji większą anonimowość i dostępność danych.
Pendrive z grawerem – design rządzi
To co dziś przyciąga użytkowników do korzystania z tego typu urządzeń to nie tylko wygoda i bezpieczeństwo przenoszenia i przechowywania danych. Podobnie jak w całej branży technologicznej istotnym elementem jest design. W sytuacji gdy na przykład pendrive z grawerem logo danej organizacji wręczany jest przy okazji konferencji, jest to prawie zawsze mile widziany upominek, którego „życie” nie kończy się zaraz po imprezie. Tu poza funkcją urządzenia, która jest oczywista, ważny jest efekt „WOW”. To coś co silnie koresponduje z marką, ale i wzbudza zachwyt do tego stopnia, że posiadanie takiego pendrive reklamowego jest po prostu pożądane.
Zobaczmy więc jaka forma, design i rozwiązania techniczne mogą wzmacniać wspomniany wcześniej efekt.
Na europejskim rynku działa marka Flashstore , która przy współpracy z projektantami i producentami z wielu krajów tworzy personalizowane pamięci USB.
Flashstore współpracuje wyłącznie z producentami zapewniającymi najwyższą jakość materiałów i chipsetów USB (m.in. Toshiba, Intel, Samsung, Sandisk). Jako jedna z pierwszych firm w Polsce nawiązała bezpośrednią współpracę w zakresie personalizacji pamięci USB z takim liderem jak Kingston.
Patrząc tylko na dwie z kilkunastu dostępnych kategorii na stronie www.flashstore.pl można przejrzeć galerie pendrive z grawerem nanoszonym na powierzchni nośnika (kategoria Top Collection), ale także we wnętrzu jego obudowy – w przypadku pendrive’ów szklanych. Efekt jest niesamowity. Szklany pendrive z wygrawerowanym logo 3D po wsunięciu do gniazda USB podświetlony jest diodą w kolorze niebieskim, czerwonym, żółtym lub białym.
Pendrive’y z kategorii „Top Collection” to również popis talentów designerskich. Wystarczy zobaczyć z jaką precyzją wykonany jest pendrive Neon. Przy tej okazji warto zaznaczyć, że ten właśnie model pendrive’a dostępny jest tylko w ofercie Flashstore.
Śrubka czy kawa, a może coś innego?
To co chyba najczęściej wywołuje duże zainteresowanie to Pendrive szklany z niewielkim elementem wewnątrz szklanej obudowy. Na zamieszczonych niżej zdjęciach widoczne jest ziarno kawy oraz śrubka; może to być jednak inny dowolny element korespondujący z działalnością organizacji.
Ktoś kto zobaczył ten model pendrive’a najczęściej zadaje pytanie – „a jak zamieściliście ziarno kawy w szkle, nie stopiło się?”.
Zarówno na to pytanie jak i inne z chęcią odpowiemy.
Zapraszamy do kontaktu: www.flashstore.pl