Korzystając z samego Shopify można się natknąć na wiele trudności, związanych z codziennym funkcjonowaniem platformy, chodzi o możliwość dokonywania zmian czy wprowadzenie tego samego towaru o zróżnicowanych kwotach. Na te problemy może zaradzić wykorzystanie Shopify Scripts, które dostępne jest w obszarze Plus. Jest to rozwiązanie płatne, aczkolwiek może znacznie ułatwić korzystanie ze sklepu.
Szerzej o Shopify Scripts
To inaczej skrypty, które zostały opracowane w języku Ruby i dokonują modernizacji w Script Editor. To aplikacja twórców sklepów Shopify, dodatkowo dostęp do serwisu, który pomoże w razie powstałych niezgodności, także i tych związanych z oprogramowaniem. Działanie skryptów oparte jest o filtry, pozyskują informacje wstępne (Input), które są przekształcane w dane końcowe (Output). Narzędzie to zapewnia tworzenie skryptów dla trzech zbiorach: Line items (oddziałują na fragmenty zamówienia, znajdujące się w koszyku; mają zdolność modyfikowania cen oraz wprowadzania zniżek), Shipping rates (modyfikują rodzaj wysyłki oraz dokonują na nie promocje), Payment gateways (odmieniają terminy i sekwencje punktów płatniczych, posiadając także umiejętność ich zamaskowania).
Trudności w użytkowaniu Shopify Scripts
Wszystkie wymienione wcześniej zbiory mogą mieć włączony zaledwie jeden skrypt, reszta powinna znaleźć się w szkicach. Jest na to sposób, należy przechowywać wszystkie dane w jednym składzie oraz wykreować aplikację, umożliwiającą buildowanie kilku skryptów do pojedynczego pliku, a następnie skopiować go do Script Editor. Kolejną trudnością jest deficyt wersjonowania, można jej zaradzić postępując tak, jak wcześniej wspomniano. Minusem jest także ograniczenie znakowe w skryptach, w jednym skrypcie może wystąpić 24,576 znaków oraz bariera językowa. Liczba skryptów w Shopify Scripts nie może przekroczyć 100 oraz nie współdziałają z Draft Orderami. W Shopify Scripts nie ma sposobności korzystania z cart attributes oraz zwiększania cen towaru. Największą bolączką osób, zajmujących się programowaniem jest brak możliwości korzystania z metafieldów. Na szczęście jest na to rozwiązanie, ponieważ aplikacja ta zezwala na wgląd do tagów towarów oraz klienta, a jak wiadomo tagi posiadają umiejętność modyfikowania. To propozycja przesłania do Shopify Scripts danych, choć produkuje to nieprzystępnie tagi, przygotowane przez UI. Wybranie opcji wytwarza tagi i zapisuje je, wykorzystując API.
Predyspozycje Shopify Scripts
W trakcie procesu kreowania skryptów, Shopify dostarcza garść szablonów, które można przekształcać zgodnie z własnymi preferencjami, wdrażając właściwe dane: procentowy rabat na dany towar, ryczałtowy rabat na towar, procentowy i ryczałtowy rabat, promocje masowe, buy one -get one free, transformacja kwoty i nazwy gatunku wysyłki, maskowanie gatunku wysyłki, modyfikacja sekwencji gatunku wysyłki, przekształcanie nazwy gatunku należności, kamuflowanie nazwy gatunku należności oraz modyfikacja porządku bramek należności. Szablony te są bardzo proste, nie prezentują rozwiniętych zastosowań Shopify Scripts.