Obecnie branża marketingowa w dużej mierze przeniosła się do wirtualnego świata, w końcu z internetu korzysta coraz więcej osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane konkretnym produktem lub usługą. Z tego powodu osoby, które pragną zwiększyć zasięgi swojej firmy, powinny skorzystać z usług agencji, która specjalizuje się w działaniach w sieci. Może ona zaproponować różnego rodzaju opcje, jedną z popularniejszych jest marketing szeptany, który cieszy się coraz większym powodzeniem.
Skuteczny sposób na pozyskiwanie klientów
Agencje interaktywne, które w swojej ofercie mają również marketing szeptany (z ang. buzz marketing), zatrudniają w swoich szeregach copywriterów, wyspecjalizowanych w pisaniu pozytywnych opinii na temat produktu. Jednak tego typu marketing wcale nie jest prosty, powinien być przeprowadzony w taki sposób, aby z jednej strony przekonać osobę do zakupu produkty, z drugiej natomiast zawierać tylko prawdziwe informacje. Ogólnie buzz marketing polega na udzielaniu się przez copywritera w wątkach o tematyce związanej z produktem i polecaniu go. Jednak nie pisze on swoich postów jako przedstawiciel marki, tylko jako konsument, który wcześniej korzystał z produktu i teraz chce go polecić innym. Marketing szeptany może być przeprowadzany w/na:
- portalach społecznościowych,
- forach tematycznych,
- komentarzach pod produktami.
Wizerunek marki
Wbrew pozorom w marketingu szeptanym nie chodzi wcale o natychmiastowy efekt, a bardziej o iWizerunek marki. Szczególnie produkty, które dopiero wprowadzane są na rynek powinny być objęte taką formą marketingu. Konsumenci czytając pozytywne opnie w różnych miejscach w sieci, powoli przekonują się do zakupu. Wszystkie posty publikowane przez agencję w ramach usługi składają się na internetowy wizerunek marki. Na buzz marketingu zyskają nie tylko firmy wprowadzające nowy produkt. Opcja jest polecana też w przypadku marek, które miały w przeszłości problemy z PRem i pragną na nowo zyskać w oczach klienta.
Aby skorzystać z usług marketingu szeptanego, wystarczy zgłosić się do agencji świadczącej tego typu usługi. Firma zajmie się promocją marki kompleksowo, w zależności od potrzeb klienta zaproponuje różnego rodzaju usługi dodatkowe, np. pozycjonowane strony www czy aktywację profilu firmy na portalach społecznościowych. W zależności od agencji, koszt marketingu szeptanego może być inny, w przypadku połączenia kilku usług klient może liczyć dodatkowo na rabaty cenowe. Nie trzeba koniecznie korzystać z usług lokalnej agencji, większość prac bowiem przeprowadzanych jest zdalnie.