Proces sprzedażowy w obecnych czasach bardzo różni się od tego, który wiódł prym jeszcze kilka lat temu. Dzisiejsi konsumenci zanim dokonają zakupu produktu czy usługi dokonują selekcji, czytają internetowe opinie, zwracają uwagę na rekomendacje influencerów, ale także na komunikację marki z klientem. Okazuje się, że takie same komunikaty rozsyłane chociażby drogą e-mailową, mogą przynieść skutki odwrotne od zamierzonych – zamiast skłonić klienta do zakupu, mogą go rozzłościć. Konsumenci chcą być widoczni, dostrzegalni jako jednostki. W segmentowaniu klientów i personalizowaniu komunikatów może pomóc marketing automation.
Czym jest marketing automation?
Marketing automation to nic innego jak zautomatyzowanie procesów marketingowych. Za pomocą odpowiedniego oprogramowania możemy poznać naszych odbiorców, poznać ich zainteresowania, zachowania i czynności podejmowane na stronie internetowej. Oprogramowanie marketing automation identyfikuje użytkowników na stronie, a w kolejnym kroku kieruje do wyselekcjonowanych segmentów konkretny, spersonalizowany przez marketingowy. I tak możemy na przykład utworzyć kilka różnych e-maili, które zostaną automatycznie rozesłane do różnych grup docelowych.
W ten sposób marketerzy mogą zaoszczędzić czas, który w innym wypadku poświęciliby na wprowadzanie danych, ich analizę i segmentację. Klienci zaś doceniają personalizowane komunikaty i zyskują do marki większe zaufanie.
Zobacz ofertę Green Parrot w zakresie marketingu internetowego: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/
Do czego służy marketing automation?
Marketing automation pomaga przedsiębiorcom w wielu obszarach. Dzięki automatyzacji działań marketingowych możemy np.:
-Podzielić klientów ze względu na dane demograficzne, zainteresowania;
-Dopasować treści widoczne na stronie www do konkretnej grupy docelowej;
-Precyzyjnie targetować kampanie reklamowe, szczególnie w branżach e-commerce;
-Personalizować powiadomienia w aplikacjach mobilnych;
-Rozsyłać e-maile dopasowane do danego segmentu użytkowników;
-Sprawdzać ilość otwarć wiadomości e-mailowych, kliknięć w linki, pobrań ebooków;
-Odzyskiwać “utracone koszyki” tj. prowadzić komunikację z klientami, którzy z jakiegoś powodu nie sfinalizowali zakupu – możemy do nich dotrzeć z odpowiednimi komunikatem;
-Prowadzić komunikację posprzedażową, budując zaufanie do marki.
Marketing automation pozwala zbudować pozytywną więź między konsumentem, a marką, co w dalszej kolejności pozwala zwiększyć sprzedaż. Automatyzacja marketingu pomaga nam w mierzeniu skuteczności działań marketingowych. Dzięki temu możemy w prosty sposób zoptymalizować koszta związane z prowadzonymi kampaniami. Mamy również możliwość integracji z innymi narzędziami marketingowymi, co w rezultacie daje nam jeszcze “potężniejsze” narzędzie. Marketing Automation jest doskonałym rozwiązaniem nie tylko dla dużych firm – sprawdzi się także w przypadku tych mniejszych, a konsumenci na pewno docenią spersonalizowany, wyróżniający się komunikat.