Sezon na eventy plenerowe rozpoczyna się w naszym kraju wczesną wiosną, przeżywa swój rozkwit w miesiącach wakacyjnych i trwa do późnej jesieni. Wysoka efektywność tej formy promocji sprawia, że chętnie korzystają z niej zarówno niewielkie firmy, ogromne korporacje, jak i jednostki publiczne i organy samorządowe. Ilość podmiotów chętnych na wykrojenie dla siebie atrakcyjnego kawałka tego reklamowego tortu sprawia, że coraz trudniej jest się wyróżnić. Jak zatem znaleźć sposób na zwiększenie atrakcyjności imprez promocyjnych?
Podstawy organizacji eventów plenerowych
Dobra lokalizacja to podstawa sukcesu. Ta teza brzmi trywialnie, jednak to właśnie miejsce, w którym odbywa się impreza, w dużym stopniu decyduje o jej sukcesie. Nie znajdziemy złotej, uniwersalnej recepty. Innym wymogom będzie podlegała impreza integracyjna dla pracowników, nieco inaczej kształtowały się będą warunki spotkania z kontrahentami, zupełnie innym prawom podlega organizacja imprezy miejskiej. To o czym należy pamiętać zawsze, to dobre skomunikowanie, gwarantujące wszystkim uczestnikom wygodny dojazd, przemyślane atrakcje, sprawdzony catering oraz dobrze zorganizowana baza noclegowa w przypadku przedsięwzięć obejmujących więcej niż jeden dzień.
Kwestie stricte organizacyjne i logistyczne to jedno, nie wolno jednak zapominać o głównym celu, który przyświeca organizacji eventów plenerowych. Docelowo jest nim najczęściej poszerzeniem bazy klientów wsparte udanym wzmocnieniem wizerunku marki. Logo marki powinno więc pojawiać się stosunkowo często i zawsze w jak najlepszym kontekście. Długopisy i kubki z firmowym nadrukiem? Koszulki, polary i cała gama pozostałej odzieży reklamowej? Oczywiście tak, jednak te metody są na tyle powszechne, że ich rzeczywiste oddziaływanie marketingowe uległo znacznemu ograniczeniu. Odbiorcy przywykli już do setek podobnych gadżetów, którymi są obdarowywani na podobnych imprezach. Zaistnienie w świadomości odbiorców wymaga więc nieco większego wysiłku, jednak nie musi oznaczać to generowania niewspółmiernych kosztów.
Jak się wyróżnić?
Na wstępie warto odpowiedzieć sobie na pytanie o to, z czym przeciętnemu uczestnikowi kojarzy się event plenerowy. Zadając takie pytanie, zazwyczaj usłyszymy o dobrej pogodzie, nietuzinkowych atrakcjach i miłym, wygodnym spędzeniu czasu na świeżym powietrzu. Trudno będzie znaleźć lepszy synonim komfortu niż leżak rozstawiony w pełnym słońcu, tuż obok atrakcyjnych zajęć oferowanych przez organizatora, w bliskości punktów zapewniających napoje i pożywienie. Leżak jednoznacznie kojarzy się z błogim lenistwem, atmosferą beztroski. Trudno jest mu przypisać jakiekolwiek negatywne konotacje. Leżaki reklamowe, a więc takie z umiejętnie naniesionym brandem, będą generatorami wyłącznie pozytywnych wrażeń i skutecznie pokierują skojarzeniami uczestników. To pozwoli na ujednolicenie komunikacji, a w efekcie zapewni spektakularny sukces.
Czy stosowanie leżaków reklamowych jest obciążone jakimikolwiek wadami? Tak, choć część z nich uda się przekuć w zalety. Leżaki, zgodnie ze swoją naturą są dedykowane do użytku w połączeniu ze słoneczną aurą. Wprawdzie każde kolejne lato jest cieplejsze od poprzedniego, jednak nie można wykluczyć niespodzianek pogodowych. Panaceum stanowią namioty reklamowe, które będą stanowić nie tylko ochronę przed deszczem, ale mogą też posłużyć jako skuteczny nośnik przekazu marketingowego. Zarówno namioty, jak i leżaki znajdziemy w ofercie firmy Inventini. Oferta podlega tak szerokiej personalizacji, że z pewnością zaspokoi najbardziej wybredne gusta.
Druga wada wynika z atrakcyjnej formy leżaków. Wystarczy chwila nieuwagi obsługi lub ochrony, by zmieniły one właściciela. Ten fakt nie wpływa jednak na funkcjonalność. Rolę reklamową będą odgrywały nie w ramach zorganizowanej imprezy, lecz w prywatnych ogródkach, na działkach i balkonach. Biorąc pod uwagę niski koszt, trudno będzie wskazać bardziej efektywny nośnik reklamy.