Reklama jest kluczem do sukcesu.
Nieważne, czy naszym celem jest sprzedaż usługi, przekonanie ludzi do jakiejś idei, czy namówienie potencjalnych wyborców do poparcia kandydatury konkretnego polityka. Jeśli nasza komunikacja marketingowa będzie sprawnie przeprowadzona, z pewnością osiągniemy założony sobie cel. Kluczem do sukcesu jest to, by trafić do ludzi. Jeśli ludzie są świadomi istnienia naszego produktu, znacznie wzrasta prawdopodobieństwo tego, że dokonają w przyszłości jego zakupu.
Ważne jest także dbanie o to, by odbiór naszych produktów był pozytywny. Nachalne, irytujące reklamy z pewnością nie przejdą niezauważone przez odbiorców, ale przy okazji mogą sprawić, że potencjalnemu klientowi nasz produkt będzie się kojarzył źle- a nie o to nam przecież chodzi. Powinniśmy więc zadbać o atrakcyjną formę reklamy. Jednak tu możemy spotkać się z kolejnym problemem.
Ludzie są bardzo różni, mają różne problemy, każdemu więc podoba się co innego i co innego może powodować irytację. Ważne jest byśmy naszej reklamy nie kierowali do „przeciętnego Kowalskiego”. Należy dokładnie przemyśleć to do jakiego grona odbiorców będziemy chcieli trafić z naszą reklamą. Jeśli przykładowo chcemy wypromować nową markę podpasek, oczywiste jest, że naszej komunikacji nie skierujemy do grona mężczyzn.
Byłaby to strata nie tylko czasu, ale i pieniędzy. Jeśli już wiemy co chcemy reklamować i do kogo kierujemy nasze działania marketingowe, powinniśmy zastanowić się nad wyborem kanału, poprzez który dotrzemy do naszych odbiorców. Aktualnie coraz większą popularnością i, co najważniejsze, skutecznością, cieszą się reklamy internetowe. Nic dziwnego, w końcu każdy z nas z roku na rok coraz więcej czasu spędza przed ekranem komputera, czy telefonu.
Jeśli chcemy reklamować się w sieci, mamy do dyspozycji wachlarz możliwych form w jakich możemy to zrobić. Zaczynając od wyskakujących, na odwiedzanych przez użytkowników internetu stronach, reklam typu pop-up, poprzez wpisy sponsorowane pojawiające się na różnego rodzaju serwisach internetowych, po reklamy w formie video na youtube. Formę promocji powinniśmy uzależnić od posiadanych przez nas funduszy oraz preferencji grupy odbiorców, do których reklamę kierujemy.
Warto pamiętać, że raczej żaden człowiek nie jest miłośnikiem atakujących zewsząd reklam. Forma promocji jaką wybierzemy, nie powinna być zatem zbyt uciążliwa dla odbiorców. Jedną z najbardziej nielubianych przez ogół internautów form reklamowania się, jest reklama typu pop-up. Nie powinno to dziwić, nikt nie lubi tego uczucia, gdy podczas buszowania po internecie, nagle znika to co przeglądaliśmy, a pojawia się wielki płyn do mycia naczyń, który „wyczyści nam wszystkie talerze”.
Powinniśmy, więc takiej formy reklamy unikać. Bardzo ciekawym i skutecznym, sposobem na promocje swoich usług, produktów, idei, jest reklama zamieszczona w znanym wszystkim serwisie internetowym, umożliwiającym wstawianie i oglądanie filmików. Mowa oczywiście o platformie youtube. Można tu wstawiać reklamy w formie krótkich filmów wideo, które przypominają tradycyjne reklamy puszczane w telewizji. Oprócz tego oferowane przez serwis jest również zamieszczanie zwykłych bannerów reklamowych.
Ile kosztuje reklama na youtube?
Uzależnione jest to od wielu czynników. Jednym z nich jest oczywiście forma reklamy jaką wybierzemy. Bannery reklamowe będą zdecydowanie tańsze niż krótki filmiki wideo puszczane przed lub w trakcie filmików zamieszczanych przez użytkowników youtube. Nie bez znaczenie na cenę jest także grupa docelowa jaką wybierzemy. Jeśli zdefiniujemy ją zbyt szeroko, reklama będzie co prawda docierać do większej ilości osób, ale niekoniecznie będą to osoby zainteresowane naszą ofertą.
By ograniczyć koszty, zachowując wysoką efektywność działań marketingowych, powinniśmy odpowiednio zawęzić grupę odbiorców, do których zamierzamy trafić z reklamą naszego produktu. Możemy wybierać grupę naszych odbiorców na podstawie różnych cech. Cechami takimi może być lokalizacja potencjalnych klientów, ich zainteresowania, czy płeć. Youtube umożliwia nam wspaniały sposób na zareklamowanie swoich usług.
Możemy wybrać pakiet, w którym płacimy tylko za realne rezultaty, takie jak obejrzenie przez klienta naszej reklamy do końca, czy kliknięcie w nasz banner. Jeśli reklama zostanie od razu przewinięta, bądź wyłączona, nasz stan konta nie zostanie pomniejszony. Liczą się tylko faktyczne efekty i to tylko za nie będziemy płacić. Warto, więc spróbować i przekonać się samemu jak działa magia youtube’a.