Korzystasz z WordPress? Wcale nas to nie dziwi. Platforma CMS jest darmowa, wolnodostępna, szybka i łatwa w obsłudze. Jeśli jednak chcesz w pełni wykorzystać jej potencjał, warto dowiedzieć się o WordPress jeszcze więcej!
Co to znaczy, że WordPress to otwarte oprogramowanie?
Platforma WordPress funkcjonuje w oparciu o otwartą licencję. Oznacza to, że można z niej korzystać zupełnie za darmo, legalnie. Open source wiąże się także z tym, że platforma jest ciągle udoskonalana. Nie jest to projekt, który został stworzony, a następnie porzucony i nie jest aktualizowany zgodnie z najnowszymi trendami i potrzebami – wręcz przeciwnie!
Otwarte oprogramowanie umożliwia dokonywanie modyfikacji zgodnie z potrzebami, daje także dostęp do dodatkowych funkcjonalności i rozwiązań, tworzonych przez zaangażowaną wokół platformy społeczność programistów. Wiąże się też oczywiście z pewnymi niebezpieczeństwami, dlatego pobierając dodatki i elementy WordPress, należy korzystać wyłącznie ze sprawdzonych źródeł.
Jakie zastosowania ma WordPress?
System CMS WordPress ma bardzo dużo zastosowań, zarówno niekomercyjnych, jak i komercyjnych. Z pomocą platformy można stworzyć:
- bloga,
- wirtualną galerię,
- serwis informacyjny,
- serwis społecznościowy,
- sklep internetowy,
- stronę firmową z blogiem,
- stronę firmową z ofertą lub katalogiem produktów.
Czy WordPress nadaje się do tworzenia stron firmowych?
WordPress jak najbardziej nadaje się do tworzenia stron firmowych. Korzystają z niego przede wszystkim marketingowcy.
Ogromne zalety tej platformy to:
- łatwa dostępność,
- szybka instalacja,
- niskie wymagania od hostingu,
- prosta obsługa,
- możliwość przekształcenia witryny w sklep internetowy,
- przyjazne mechanizmy, wtyczki i funkcjonalności,
- duży dostęp do szablonów,
- wsparcie techniczne,
- łatwe pozycjonowanie SEO.
Oczywiście system ten nie jest pozbawiony wad, jednak jest ich o wiele mniej niż zalet. Do wad WordPress należy, o dziwo, jego ogromna popularność. Rozwiązanie to niesie za sobą zagrożenia w postaci wtyczek i szablonów wątpliwej jakości, które są tworzone przez amatorów.
Jak wypozycjonować witrynę w Google?
Pozycjonowanie to działanie marketingowe, które, by były skuteczne, należy prowadzić systematycznie oraz zgodnie z obowiązującymi standardami. Przygoda z pozycjonowaniem i SEO zaczyna się w momencie, kiedy określimy frazy kluczowe ważne z punktu widzenia naszej witryny i odwiedzających ją czytelników, czyli potencjalnych klientów.
Po ich zdefiniowaniu należy odpowiednio zoptymalizować pod kątem słów kluczowych wszystkie publikowane treści, a także zaplanować działania reklamowe. W tym celu można skorzystać z wielu łatwo dostępnych narzędzi dla pozycjonerów i marketerów.
Ważne zasady, którymi należy się kierować to:
- ciągła optymalizacja – pozycjonowanie to proces ciągły, a nie jednorazowe działanie,
- systematyczne budowanie treści i promocja,
- pozyskiwanie linków – działania SEO nie dotyczą tylko i wyłącznie pozycjonowanej strony internetowej, składają się na nie także tzw. off-site SEO, czyli np. link building,
- monitorowanie ruchu na stronie i wyciąganie wniosków.
Pozycjonowanie może być o wiele łatwiejsze, jeśli skorzystamy z pomocy ekspertów od WordPress. Gdzie szukać informacji na ten temat i wsparcia?
Przeczytaj poradnik jak szybko wypozycjonować stronę w Google.
Gdzie można znaleźć więcej informacji na temat WordPress i pozycjonowania WordPress?
Jak wykorzystać w pełni potencjał WordPress? Warto skorzystać z cennej wiedzy, którą dzieli się zaangażowana wokół tej platformy społeczność. W szczególności w sieci wyróżnia się blog ekspercki warszawskiej firmy Sirius Pro.
Na siriuspro.pl poruszane są kwestie związane z instalacją i zarządzaniem WordPress, promocją firmy w sieci, a także pozycjonowaniem i SEO. To ogromny zbiór ciekawych i wartościowych publikacji, które mogą znacznie poszerzyć wiedzę na temat marketingu internetowego.
Twórcy tych treści pracują na co dzień z WordPress i posiadają wieloletnie doświadczenie z zakresu obsługi tej platformy. Poza ciekawą lekturą, jak najbardziej można się także do nich zgłosić, by rozwinąć swój biznes w sieci za pomocą WordPress.
Kto może skorzystać na WordPress?
Tak naprawdę korzystać z WordPress mogą wszyscy – blogerzy, freelancerzy, niewielkie firmy i duże korporacje. Platforma daje ogromne możliwości rozwoju, trzeba tylko wiedzieć, jak z niej korzystać.
Eksperci WordPress na swoim blogu podpowiadają jak:
- wykorzystać WordPress do promocji biznesu,
- skutecznie pozycjonować stronę internetową w sieci,
- tworzyć angażujący i wartościowy content,
- konfigurować platformę CMS i rozwiązywać związane z jej działaniem problemy techniczne.
Można się z niego także dowiedzieć o zabronionych technikach Black Hat SEO, najlepszych wtyczkach WordPress, sposobach na to, by technicznie zoptymalizować witrynę oraz ciekawych pomysłach na kampanie reklamowe. To kompendium wiedzy o systemie CMS WordPress, zarówno dla początkujących użytkowników platformy, jak i zaawansowanych marketingowców, którzy chcą się dowiedzieć jeszcze więcej na ten temat i ciągle poszerzać wiedzę oraz rozwijać umiejętności.