Korzystasz z WordPress? Wcale nas to nie dziwi. Platforma CMS jest darmowa, wolnodostępna, szybka i łatwa w obsłudze. Jeśli jednak chcesz w pełni wykorzystać jej potencjał, warto dowiedzieć się o WordPress jeszcze więcej!

Co to znaczy, że WordPress to otwarte oprogramowanie?

Platforma WordPress funkcjonuje w oparciu o otwartą licencję. Oznacza to, że można z niej korzystać zupełnie za darmo, legalnie. Open source wiąże się także z tym, że platforma jest ciągle udoskonalana. Nie jest to projekt, który został stworzony, a następnie porzucony i nie jest aktualizowany zgodnie z najnowszymi trendami i potrzebami – wręcz przeciwnie!

Otwarte oprogramowanie umożliwia dokonywanie modyfikacji zgodnie z potrzebami, daje także dostęp do dodatkowych funkcjonalności i rozwiązań, tworzonych przez zaangażowaną wokół platformy społeczność programistów. Wiąże się też oczywiście z pewnymi niebezpieczeństwami, dlatego pobierając dodatki i elementy WordPress, należy korzystać wyłącznie ze sprawdzonych źródeł.

Jakie zastosowania ma WordPress?

System CMS WordPress ma bardzo dużo zastosowań, zarówno niekomercyjnych, jak i komercyjnych. Z pomocą platformy można stworzyć:

  • bloga,
  • wirtualną galerię,
  • serwis informacyjny,
  • serwis społecznościowy,
  • sklep internetowy,
  • stronę firmową z blogiem,
  • stronę firmową z ofertą lub katalogiem produktów.

Czy WordPress nadaje się do tworzenia stron firmowych?

WordPress jak najbardziej nadaje się do tworzenia stron firmowych. Korzystają z niego przede wszystkim marketingowcy.

Ogromne zalety tej platformy to:

  • łatwa dostępność,
  • szybka instalacja,
  • niskie wymagania od hostingu,
  • prosta obsługa,
  • możliwość przekształcenia witryny w sklep internetowy,
  • przyjazne mechanizmy, wtyczki i funkcjonalności,
  • duży dostęp do szablonów,
  • wsparcie techniczne,
  • łatwe pozycjonowanie SEO.

Oczywiście system ten nie jest pozbawiony wad, jednak jest ich o wiele mniej niż zalet. Do wad WordPress należy, o dziwo, jego ogromna popularność. Rozwiązanie to niesie za sobą zagrożenia w postaci wtyczek i szablonów wątpliwej jakości, które są tworzone przez amatorów.

Jak wypozycjonować witrynę w Google?

Pozycjonowanie to działanie marketingowe, które, by były skuteczne, należy prowadzić systematycznie oraz zgodnie z obowiązującymi standardami. Przygoda z pozycjonowaniem i SEO zaczyna się w momencie, kiedy określimy frazy kluczowe ważne z punktu widzenia naszej witryny i odwiedzających ją czytelników, czyli potencjalnych klientów.

Po ich zdefiniowaniu należy odpowiednio zoptymalizować pod kątem słów kluczowych wszystkie publikowane treści, a także zaplanować działania reklamowe. W tym celu można skorzystać z wielu łatwo dostępnych narzędzi dla pozycjonerów i marketerów.

Ważne zasady, którymi należy się kierować to:

  • ciągła optymalizacja – pozycjonowanie to proces ciągły, a nie jednorazowe działanie,
  • systematyczne budowanie treści i promocja,
  • pozyskiwanie linków – działania SEO nie dotyczą tylko i wyłącznie pozycjonowanej strony internetowej, składają się na nie także tzw. off-site SEO, czyli np. link building,
  • monitorowanie ruchu na stronie i wyciąganie wniosków.

Pozycjonowanie może być o wiele łatwiejsze, jeśli skorzystamy z pomocy ekspertów od WordPress. Gdzie szukać informacji na ten temat i wsparcia?

Przeczytaj poradnik jak szybko wypozycjonować stronę w Google.

Gdzie można znaleźć więcej informacji na temat WordPress i pozycjonowania WordPress?

Jak wykorzystać w pełni potencjał WordPress? Warto skorzystać z cennej wiedzy, którą dzieli się zaangażowana wokół tej platformy społeczność. W szczególności w sieci wyróżnia się blog ekspercki warszawskiej firmy Sirius Pro.

Na siriuspro.pl poruszane są kwestie związane z instalacją i zarządzaniem WordPress, promocją firmy w sieci, a także pozycjonowaniem i SEO. To ogromny zbiór ciekawych i wartościowych publikacji, które mogą znacznie poszerzyć wiedzę na temat marketingu internetowego.

Twórcy tych treści pracują na co dzień z WordPress i posiadają wieloletnie doświadczenie z zakresu obsługi tej platformy. Poza ciekawą lekturą, jak najbardziej można się także do nich zgłosić, by rozwinąć swój biznes w sieci za pomocą WordPress.

Kto może skorzystać na WordPress?

Tak naprawdę korzystać z WordPress mogą wszyscy – blogerzy, freelancerzy, niewielkie firmy i duże korporacje. Platforma daje ogromne możliwości rozwoju, trzeba tylko wiedzieć, jak z niej korzystać.

Eksperci WordPress na swoim blogu podpowiadają jak: 

  • wykorzystać WordPress do promocji biznesu,
  • skutecznie pozycjonować stronę internetową w sieci,
  • tworzyć angażujący i wartościowy content,
  • konfigurować platformę CMS i rozwiązywać związane z jej działaniem problemy techniczne.

Można się z niego także dowiedzieć o zabronionych technikach Black Hat SEO, najlepszych wtyczkach WordPress, sposobach na to, by technicznie zoptymalizować witrynę oraz ciekawych pomysłach na kampanie reklamowe. To kompendium wiedzy o systemie CMS WordPress, zarówno dla początkujących użytkowników platformy, jak i zaawansowanych marketingowców, którzy chcą się dowiedzieć jeszcze więcej na ten temat i ciągle poszerzać wiedzę oraz rozwijać umiejętności.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here