Na przestrzeni lat Amazon zrewolucjonizował sposób, w jaki miliony ludzi na całym świecie dokonują transakcji online. Stał się światowym potentatem, a następnie najdroższą firmą na świecie. Działanie serwisu to przede wszystkim wielkie ułatwienie dla zakupowiczów, którzy mogą zamówić właściwie wszystko bez konieczności opuszczania domu. Z drugiej jednak strony, stale rosnąca popularność Amazonu otwiera ogromną możliwość przed sprzedawcami. Przyjrzyjmy się więc sposobom, jak sprzedawać na Amazon.
Założenie konta
Sprzedaż na Amazon to najłatwiejszy i najtańszy sposób na wejście w świat handlu międzynarodowego. Nie ma żadnym opłat “na wejście”, a jedynie miesięczny abonament o wysokości 39 EUR. Aby rozpocząć sprzedaż na Amazon, potrzebujemy założyć konto sprzedawcy.
Jako zwykły użytkownik możemy sprzedawać tylko 33 produkty miesięcznie, a z kontem premium nieograniczoną ilość. Za każdą sprzedaż Amazon pobiera zazwyczaj prowizję wysokości około 10-15 procent. Następnym krokiem jest przeprowadzenie badań rynku oraz zdecydowanie w jaki sposób będziemy sprzedawać nasze produkty.
Badanie rynku
Obecnie niemal każda branża na Amazon jest już dawno nasycona ogromną ilością sprzedawców. Nie oznacza to oczywiście, że nie ma już miejsca dla nowych osób. Jest i każdego dnia pojawiają się nowi, przodujący handlowcy. Szukając produktów, które będziemy sprzedawać, warto kierować się przede wszystkim sytuacją na rynku, a nie własnymi upodobaniami.
Po przeprowadzeniu badań i wyborze produktów musimy zdecydować, na rynku jakiego kraju będą sprzedawane nasze produkty, oraz skąd je otrzymamy. W Europie mamy możliwość sprzedawania przez Amazon na domenie niemieckiej, angielskiej, włoskiej, oraz hiszpańskiej. Jeżeli chodzi o dostęp do produktów, to sprawa jest oczywista, jeżeli sprzedajemy to, co sami tworzymy.
Innym sposobem na zdobycie towarów, jeżeli nie wiemy jak sprzedawać na Amazon, jest zakup produktów po niższych cenach (zazwyczaj internetowo) i sprzedawanie ich po wyższej wartości w serwisie Amazon.
Tworzenie list
W momencie, kiedy sprawę z wyborem produktów i zaopatrzeniem mamy załatwioną, możemy przejść do utworzenia list produktów, które będą widoczne dla potencjalnych kupców. Najważniejszymi elementami są oczywiście tytuł oraz rzetelne zdjęcie przedstawiające produkt.
Warto zaznaczyć tutaj słowo rzetelne, ponieważ jeżeli produkt nie prezentuje się jak na zdjęciu, możemy spodziewać się negatywnej opinii, która w przypadku sprzedaży na Amazon może naprawdę zaszkodzić. Bardzo ważny jest również wybór słów kluczowych oraz przygotowanie opisu produktu. On również musi być rzetelny, ale w tym przypadku można dać się ponieść i przygotować skuteczną reklamę.
Zarządzanie sprzedażą
Kiedy wszystko jest już gotowe, przychodzi czas na pierwsze sprzedaże. Wcześniej jednak musimy zdecydować, w jaki sposób będziemy zarządzać wysyłkami. Możemy się tym zająć samodzielnie, jednak wiąże się to z pakowaniem i nadawaniem każdej paczki z osobna.
Inną opcją jest wykorzystanie programu FBA – Fulfillment by Amazon. Polega to na tym, że w cenie kilkudziesięciu procent wartości produktu, Amazon zajmie się magazynowaniem, przygotowaniem oraz sprzedażą produktów.
Artykuł powstał we współpracy z https://www.nethansa.com/