Kampanie Google Ads to forma promocji w internecie, na którą decydują się zarówno firmy o różnej specyfice działania, jak i sklepy e-commerce. Nic dziwnego, takie kampanie to droga do sukcesu. Istnieje jednak jeden warunek. Reklamy Google Ads muszą być w prawidłowy sposób zoptymalizowane. Właśnie o to zadba zespół 1stplace. Poniżej najistotniejsze informacje zarówno na temat kampanii Google Ads, jak również samej agencji. Zachęcamy do lektury!

Kampanie Google Ads ‒ czym są? gdzie się wyświetlają?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia, czym są kampanie Google Ads. Google Ads to system reklamowy Google umożliwiający wyświetlanie linków sponsorowanych. Jest to reklama płatna ‒ do wyboru mamy trzy  rodzaje płatności – CPC, CPM, CPV.   CPC to płatność za każde kliknięcie, CPM, to płatność za 1000 wyświetleń, CPV to płatność za obejrzenie przez użytkownika minimum 30 sekund filmu.

Gdzie wyświetlają się kampanie Google Ads?

Reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerów sieci wyszukiwania Google, na mapach Google, na stronach partnerów Google, na  YouTube, w aplikacjach, w Google Play.

Rodzaje kampanii Google Ads

rodzaje kampanii google ads

Jakie są rodzaje kampanii Google Ads? Jakie są zalety i wady poszczególnych rozwiązań?

  1. Kampanie produktowe (PLA, z ang. Product Listing Ads) ‒ kampanie produktowe to sposób, by zaprezentować użytkownikom nasze produkty już z poziomu wyszukiwarki. Zalety takiej kampanii to duża widoczność przy niskich kosztach za kliknięcie. Nie mamy jednak kontroli nad tym, komu reklama się wyświetli oraz możliwości wybrania słów kluczowych, bazujemy na wykluczeniach.
  2. Kampania displayowe – kampania displayowa to kolejna z możliwości. Są to kreacje graficzne w różnych formatach (format uzależniony jest od typu reklamy, do wyboru mamy kampanie displayowe i elastyczne). Dużym plusem jest to, że sami decydujemy, komu reklama będzie się wyświetlać – wybieramy z dostępnych grup odbiorców.  Możemy tutaj natrafić na ograniczenia związane z tematyką reklam.

Kampanie displayowe są dobrym rozwiązaniem dla firm chcących zwiększyć swoją rozpoznawalność, firm, którym zależy na zwiększeniu świadomości marki. .

  1. Kampania w sieci wyszukiwania ‒ to reklamy tekstowe, dzięki którym możemy dotrzeć do użytkowników, którzy szukają w wyszukiwarce Google  oferowanych przez nas produktów. Reklamujemy się na wybrane przez nas hasła, wykluczamy te, które nie korespondują z naszą witryną. Na bieżąco możemy śledzić skuteczność reklam. Do dyspozycji mamy rozszerzenia, które mogą mieć pozytywny wpływ na CTR.
  2. Kampania lokalna ‒ jeśli prowadzisz lokalny biznes, taka kampania będzie idealnym dla Ciebie wyborem. Kampanie lokalne to duże zasięgi, sposób, by dotrzeć do klientów, którzy znajdują się na obszarze, na którym działamy.  Ważne jednak, by mieć na uwadze fakt, że do uruchomienia takiej kampanii potrzebne są zdjęcia, wideo oraz wizytówka Google Moja Firma.
  3. Remarketing statyczny lub dynamiczny ‒ remarketing to bardzo dobre rozwiązanie dla sklepów internetowych. W przypadku remarketingu statycznego reklama wyświetlana jest użytkownikom, którzy już odwiedzili naszą stronę internetową. Remarketing dynamiczny działa na podobnej zasadzie, z tą różnicą, że reklama wyświetlana jest użytkownikom, którzy oglądali już konkretne produkty. Ma to na celu zachęcanie klienta do finalizacji zakupów.

Kampanie Google Ads w 1stplace

kampanie google

Jak wygląda współpraca w zakresie kampanii Google Ads w 1stplace?

  1. W pierwszej kolejności przeprowadzana jest rozmowa mająca na celu poznanie oczekiwań klienta oraz specyfiki jego branży. Specjalista wyjaśnia, na czym polega reklama Google Ads, odpowiada na pytania.
  2. Wstępne ustalenia dotyczące kampanii.
  3. Przygotowanie fraz kluczowych. Przygotowanie struktury konta oraz strategii działania, w tym także przedstawianie możliwości mierzenia konwersji.
  4. Utworzenie konta.
  5. Integracja konta z narzędziami Google Analytics, Google Moja Firma, Google Search Console, Google Tag Manager.

1stplace – zwiększ widoczność swojego biznesu

1stplace to agencja marketingu internetowego, która poradzi sobie z każdym zadaniem. Kampanie Google Ads to ważna, ale nie jedyna część usług omawianej agencji SEO.

1stplace zajmuje się także pozycjonowaniem stron internetowych i sklepów e-commerce. Agencja zapewnia kompleksową obsługę, począwszy od audytu SEO i opracowania strategii po optymalizację techniczną strony, conetent marketing, link building i wiele innych działań zarówno w obrębie strony internetowej, jak i poza nią.

Podsumowanie

Google Ads to system reklamowy Google umożliwiający emisję reklam tekstowych, graficznych i wideo. Kampanie Google Ads to sposób, by w krótkim czasie zwiększyć widoczność swojego biznesu i pomnożyć współczynnik konwersji. Pamiętajmy jednak, że taka kampania musi być w odpowiedni sposób zoptymalizowana i dobrana do naszych celów, jeśli więc nie mamy specjalistycznej wiedzy w tym temacie warto, abyśmy zdali się na specjalistów.

Partner wpisu 1stplace profesjonalne kampanie Google Ads: https://1stplace.pl/kampanie-google-ads/

W razie pytań zapraszamy do kontaktu

[Głosów:3    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here