Wiele początkujących firm z wielu branż zastanawia się jaką formę marketingu swojej firmy wybrać. Oczywistym jest, że przedsiębiorstwa rozpoczynające swoją działalność nie chcą przeznaczać większości swego kapitału na drogie reklamy, do których z pewnością należą bardzo kosztowne reklamy w telewizji publicznej. Alternatywą dla bardzo drogich i często mało skutecznych reklam są formy reklamy w internecie. Internet daje mnóstwo możliwości na wzniesienie firmy na wyższy poziom pod względem zwiększenia przychodów oraz zwiększenia rozpoznawalności danej marki.
W obecnej chwili możemy swoje produkty i usługi reklamować na wiele ciekawych a zarazem skutecznych sposobów. Jednym sposobem wartym uwagi ze względu na stosunkowo niski koszt inwestycji jest reklamowanie się na tematycznych forach internetowych. Przykładowo chcąc sprzedać usługę naprawy zabytkowych motocykli powinniśmy umieścić posty promujące charakter naszej działalności na forach motoryzacyjnych. Tym sposobem trafiamy z naszym produktem lub usługą do docelowego grona odbiorców, którzy są zainteresowani naszą ofertą.
Na wielu forach internetowych możesz dodać swoje ogłoszenia czy zlecenia nawet bez rejestracji konta. Tym sposobem oszczędzasz czas, który przecież jest bardzo cenny zwłaszcza kiedy rozpoczynamy działalność gospodarczą na własną rękę mając mały wkład finansowy. Większość for internetowych jednak wymaga zarejestrowania konta, lecz rejestracja przebiega sprawnie i w dosłownie kilka minut można umieszczać swoją reklamę w odpowiednim dziale tematycznym.
Po rejestracji należy przeczytać regulamin danego forum i upewnić się czy na pewno administrator strony udostępniam nieodpłatną formę reklamy. W przeciwnym wypadku umieszczając swoją reklamę na forum, na którym jest to zabronione narażamy się na zablokowanie naszego konta. Ta forma reklamy z pewnością jest jedną z tańszych form reklamy, lecz z pewnością wymagającą poświęcenia sporej ilości czasu. Kolejną formą reklamy już nieco droższą jest reklama w mediach społecznościowych.
Reklamę w mediach społecznościowych możemy mieć całkowicie za darmo lub równie dobrze możemy płacić za nią ogromne sumy pieniędzy. Zdecydowanie najtańszą formą reklamy w mediach społecznościowych jest założenie własnej strony firmy. Są to swego rodzaju funpage’e, na które mogą wchodzić wszyscy, którzy posiadają konta na znanych portalach społecznościowych. Osoby odwiedzające Twoją stronę w mediach społecznościowych mogą udostępniać materiały, które zamieszczasz w obrębie swojej strony na portalu społecznościowym oraz mogą reagować w postaci polubień Twoich artykułów.
W przypadku takiej formy reklamy zaleca się publikować codziennie nowe posty, które w jakikolwiek sposób będą prezentowały Twoje usługi lub produkty, które chcesz sprzedać. Najpopularniejszymi portalami społecznościowymi niewątpliwie są Facebook, który zrzesza społeczność z całego świata! Jeśli chcesz dotrzeć z swoim produktem lub usługą na drugi koniec świata to to medium umożliwia Ci to w 100 procentach! Kolejnym portalem społecznościowym, który jest równie popularny jak wspomniany Facebook jest Instagram.
Instagram to portal, na którym możesz reklamować swój produkt umieszczając jego zdjęcia. Warto zwrócić uwagę na jakość zdjęć. Im lepsza jakość tym większe szanse na zdobycie sporej ilości potencjalnych klientów. Ważną kwestią przy reklamie na Instagramie jest systematyczne dodawanie zdjęć oraz opisywanie ich znacznikami. Znaczniki czyli hashtagi są swego rodzaju kluczami. Osoba szukająca danego produktu czy usługi, którą jest zainteresowana w specjalnym miejscu przeznaczonym do wyszukiwania wpisuje szukaną frazę.
Przykładowo wpisując frazę wyposażenie wnętrz szukającej osobie pojawiają się wszystkie zdjęcia, które zostały oznaczone taką frazą. Klient trafia bezpośrednia do sprzedawcy. Co ważne na profilu można umieścić odnośnik do własnej strony internetowej jaką może być np. sklep internetowy czy blog. Chcąc wybrać droższą formę reklamy w mediach społecznościowych nie angażującą fizycznie Twojego czasu w takim stopniu jak reklama darmowa możesz wybrać reklamy płatne.
Polega to na tym, że tworzy się kampanie reklamową, dzięki której trafia się bezpośrednio do danego odbiorcy. To my wybieramy grupę docelową odbiorców oferowanych przez nas dóbr. Może to być bardzo szeroka grupa lub wąska. Na wstępie należy zastanowić się jaka grupa docelowa nasz interesuje.
Istnieje wiele form reklamy w internecie i to od Ciebie zależy, którą formę marketingu wybierzesz. Wszystko jest uzależnione od Twojej potrzeby oraz kapitału, który masz zamiar przeznaczyć na promowanie swojej marki, produktu lub usługi!