Założenie sklepu internetowego oraz jego prowadzenie to nie tylko codzienna obsługa klienta i kompletowanie zamówień. Każdy właściciel sklepu online wie, że rynek e-commerce jest wymagający i stale należy ulepszać się w tej materii. Samo założenie sklepu zajmuje niewiele czasu, lecz można podczas tego procesu popełnić wiele błędów. Poniżej opiszemy, na co zwracać uwagę tworząc miejsce dla swojej firmy w sieci i co jest istotne w byciu właścicielem sklepu online.

E-commerce – od czego warto zacząć?

Jeżeli planujemy założyć sklep internetowy, to musimy dostosować jego wygląd do charakterystyki prowadzonej działalności. Jeżeli na przykład chodzi o firmy, które zajmują się sprzedażą usług w sektorze nowej technologii, strona powinna być jak najbardziej nowoczesna, oparta o innowacyjnych design. Sklepy z odzieżą powinny być jak najbardziej nasycone kolorami, a handel internetowy rękodziełami, powinien skupiać się na klasyce – i w takiej również formie powinna być szata graficzna strony. Częstym błędem, który popełniany jest w sklepie internetowym przez ich właścicieli, jest dopasowywanie wyglądu sklepu do własnego widzimisię. Zamiast tego, warto zapytać samego klienta, jak według niego wyglądałby sklep online. Łatwiej rozpocząć biznes online, gdy pytamy klientów o to, co byłoby dla nich najlepsze.

Warto także skorzystać z usług ekspertów i praktyków e-commerce, jak ekomersiak.pl, którzy na bazie swojego kilkunastoletnego doświadczenia i wiedzy pomógł już wielu sklepom internetowym w znacznym rozwoju sprzedaży i nie tylko. Warto też zapoznać się z samym blogiem ekomersiak.pl, gdzie jest wiele bardzo praktycznych artykułów na temat e-commerce i rozwoju sklepów internetowych.

Funkcjonalność strony internetowej sklepu

Następnym krokiem, aby cieszyć się dobrze prosperującym sklepem internetowym, jest to, aby zadbać o jego funkcjonalność. Kupujący zazwyczaj lustrują stronę wzrokiem i jeżeli nie znajdą nic ciekawego, po prostu wychodzą. Warto więc już na samym początku zadbać o uporządkowanie struktury strony internetowej. Kategorie w sklepie powinny być jasne, a karta danego produktu musi być przejrzysta. Dodatkowymi elementami, o które warto zadbać to czytelne nagłówki z nazwą towaru, ciekawy i unikalny opis produktu oraz estetyczne i jak najwyższej jakość zdjęcia sprzedawanego asortymentu. Trzeba zadbać o to, aby proces realizacji płatności przebiegł jak najszybciej, a transakcje biznesowe zawierane przez stronę internetową były możliwe do zrealizowania w prosty sposób.

Nie możemy zapomnieć także o pozostałych istotnych kwestiach, które powinny być łatwodostępne dla klienta, m.in.:

  • Regulamin sklepu internetowego,
  • Kiedy obędzie się dostawa zamówionego towaru, informacje na temat możliwości zwrotu i płatności,
  • Koszyk w dostępnym miejscu, jak najłatwiejsza droga do płatności,
  • Sekcja z opiniami klientów, bestselery, produkty powiązane, czy artykuły blogowe.

Optymalizacja sklepu internetowego

Kolejnym krokiem w drodze do budowy idealnego miejsca w sieci dla firmy jest optymalizacja sklepu online. Chodzi o to, aby nasz sklep wyświetlał się jak najwyżej na liście wyszukiwania, aby sklep był zoptymalizowany pod wyszukiwarki, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach, które przedstawimy poniżej.

Struktura w e-commerce

Sklep internetowy powinien mieć przyjazne linki. Oznacza to, aby linki posiadały stosowny tekst, mówiący o tym, w jakiej sekcji jesteśmy. Pamiętajmy, aby adres url posiadał frazy kluczowe, a słowa były oddzielone podkreślnikiem lub myślnikiem.

Nagłówki H1, H2, H3

W przypadku sklepu internetowego najbardziej efektywne rozwiązania zwykle są bardzo proste. Nie inaczej jest z nagłówkami. Każda strona sklepu powinna posiadać przynajmniej nagłówki H1 oraz H2. To szczególnie ważne, jeżeli chcemy optymalizować stronę pod wyszukiwarkę – będzie ona mogła właściwe zindeksować treści na stronie.

Optymalizacja zdjęć

Dobrej jakości zdjęcia w optymalnej rozdzielczości to podstawa. Nie da się uniknąć takiego sposobu prezentacji oferty. Do momentu złożenia zamówienia klient bacznie obserwuje każdy szczegół fotografii. Nie każdy podczas prowadzenia sprzedaży w internecie zdaje sobie sprawę z roli, jaką odgrywają zdjęcia pod kątem optymalizacji. Warto zwrócić uwagę na uzupełnianie treści atrybutów alt oraz title obrazka. Warto także wstawiać w poszczególne sekcje unikalne, niepowielane opisy.

Strona internetowa — linkowanie wewnętrzne

Sklepy internetowe ze sporą ilością podstron muszą dużą uwagę poświęcić linkowaniu wewnętrznemu. Ze względu na produkty, sklepy zwykle posiadają wiele stron. Bardzo ważne jest więc rozplanowanie struktury kategorii, menu oraz okienek z promocjami, nowościami czy bestsellerami. Własny blog to możliwość linkowania w każdym artykule do powiązanych produktów.

Kategorie i podkategorie to miejsce, w których warto zwrócić na opisy, które będą dodatkowo służyły w pozycjonowaniu strony internetowej w sieci.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe wyróżniają strony internetowe od stacjonarnego sklepu.  Za ich pomocą klienci łatwiej dotrą na naszą stronę bezpośrednio przez wyszukiwarkę. Zastanówmy się jakie słowa chcielibyśmy wypromować. W tym celu warto śledzić zachowania klientów i to, jak wyszukują poszczególne produkty.

Reklama w e-commerce – jak pozyskiwać ruch?

Wiemy już, że dokonywanie zakupów oraz poszukiwanie towarów powinno być jak najprostsze. Mamy także wiedze na temat tego, iż sklep powinien wyglądać przejrzyście i być funkcjonalny. Jednak nawet najlepiej wykonany sklep nie będzie sprzedawał, jeżeli nie podejmie się działań marketingowych. W tym celu warto skorzystać z oferty, którą posiadają największe kanały social media m.in.: Facebook, Instagram, YouTube, czy TikTok. Warto także przyjrzeć się reklamom Google. Jeżeli nie czujemy się na siłach, warto skorzystać z usług profesjonalnych firm zajmujących się reklamą w internecie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here