Najpopularniejszym gadżetem reklamowym jest długopis. Nie znaczy to jednak, że radość z jego otrzymania motywuje do zakupów w naszej firmie. Zainwestujmy więc w gadżet więcej, a więcej zyskamy. Rynek dojrzewa i zmienia się w taki sposób, że w walce o klienta firmy chcą przeznaczać coraz więcej na skierowanie wartościowego przedmiotu z ich logotypem w ręce potencjalnego klienta.
Dlaczego gadżety są takie ważne?
Możliwości podarowania klientowi czy kontrahentowi przedmiotu, który będzie mu się z nami kojarzył, jest bardzo wiele. Wśród gadżetów mamy te bardzo popularne, jak T-shirty, USB reklamowe, torby czy przybory do pisania, ale także przedmioty mniej oczywiste, takie jak kosmetyki, elementy wystroju wnętrz czy parasole. Niezależnie od tego, jakiego typu gadżet reklamowy wybieramy, ważne, by był on dobrze wykonany, bo nikt przecież nie chce, by jego firma komukolwiek kojarzyła się z tandetą.
Co lubią klienci?
Jeśli chodzi o upodobania klientów – czyli obdarowywanych – zarówno polskie, jak i przeprowadzone przez Advertising Speciality Institute badania wykazują, że ogólne trendy są podobne, ale widać wyraźnie pewne przedziały wiekowe, które są zainteresowane innego rodzaju prezentami reklamowymi.
I tak w najmłodszej grupie osób do 24 roku życia najlepiej sprawdzają się gadżety elektroniczne i użytkowe. Tu zdecydowanie prym wiedzie pendrive i torba reklamowa. 60% zwolenników USB reklamowego według raportu Advertising Speciality Institute to osoby w wieku 18-24. Wśród grup starszych popularne są użytkowe zestawy – scyzoryki czy T-shirty. Kobiety zwykle cenią sobie gadżety osobiste, takie jak elementy garderoby czy zestawy kosmetyków. Dla najstarszej grupy odbiorców (55+) najlepsze będą zaś kalendarze i akcesoria biurowe, przy czym warto dodać, że to właśnie w tej grupie wiekowej najbardziej cenione są gadżety ekskluzywne. Jeśli chodzi o gadżety nietypowe czy zabawne, te cenione są zwłaszcza wśród mężczyzn pomiędzy 30 a 40 rokiem życia.
Co dają firmy?
Od lat na TOPliście najchętniej przekazywanych przez firmy gadżetów są długopisy. Powodem tego jest oczywiście cena i szybkość produkcji. Coraz więcej jednak pojawia się trendów bardziej odważnych, takich jak akcesoria z drewna, multifunkcyjne powerbanki czy nawet akcesoria do grillowania. Dokładając do ceny produkcji gadżetu typu długopis zaledwie jedną złotówkę, już możemy podarować np. pendrive`a czy lnianą torbę – jeśli złożymy wystarczająco duże zamówienie, ogólny koszt jego realizacji wzrośnie nieznacznie, a klient nie porzuci naszego prezentu tak łatwo. Warto pamiętać, że im bardziej użyteczny gadżet, z tym większą skutecznością w pamięć klienta będzie zapadać nasze logo i nazwa marki.