Trudno wyobrazić sobie współczesne produkty konsumenckie bez etykiet, czyli materiałów, na których znajdują ważne informacje o konkretnych produktach. Obecne są na nich także przekazy reklamowe, co wpływa na silny aspekt marketingowy. Czytaj dalej i dowiedz się, jak wygląda proces tworzenia etykiet, które każdego dnia masz przed oczami.

Etykiety bardzo często określane są jako znaki firmowe, metki, znaki handlowe czy ilustracje. Można spotkać się z etykietami, które są zbiorem pisanych opisów na produkcie. Etykiety mogą być również drukowane, tłoczone lub odbite w różne sposoby, naniesione na opakowanie lub dołączone do nich. Profesjonalną drukarnią, która specjalizuje się w drukowaniu ich, jest drukarnia Unilogo, która od wielu lat zajmuje się profesjonalnym tworzeniem etykiet reklamowych.

Etykiety – rodzaje i sposób ich tworzenia

Etykiety, niezależnie od rodzaju, w większości przypadków powstają w drukarniach. W obecnych czasach trudno jest znaleźć tradycyjne etykiety, czyli kawałki zwykłego papieru lub bibuły klejonej klejem na mokro na konkretnym produkcie. Etykiety na mokro odchodzą do lamusa i od kilkudziesięciu lat są wypierane z rynku przez etykiety samoprzylepne.

Etykiety samoprzylepne to jedne z najczęściej spotykanych etykiet na współczesnych produktach. Tworzenie tego rodzaju etykiet jest stosunkowo proste i relatywnie tanie wobec innych dostępnych na rynku. Drukowanie etykiet samoprzylepnych odbywa się na materiałach samoprzylepnych. Najczęściej do ich wytworzenia drukarnie używają papierów samoprzylepnych bądź zwykłych folii.

Proces tworzenia tego rodzaju folii polega na pokrycie podłoża drukowego odpowiednią warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Dzięki zastosowanej technice tworzenia tego rodzaju etykiet klej umieszczony na każdej z nich jest chroniony warstwami zabezpieczającymi. Po usunięciu konkretnej warstwy można bez problemu nakleić gotową etykietę na konkretny produkt.

Istnieje jeszcze wiele rodzajów etykiet, a każdy wymaga innego sposobu tworzenia. Coraz częściej można się spotkać z etykietami IML, które są wykonywane na tym samym podłożu, co opakowania. Innymi etykietami dostępnymi na rynku są etykiety SSL, SSE, a także etykiety owijkowe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here