piątek, wrzesień 20, 2024

Komu zlecić prowadzenie usług księgowych w języku angielskim?

0
Komu zlecić prowadzenie usług księgowych w języku angielskim?

Coraz więcej firm decyduje się na przekazanie prowadzenia swojej księgowości wyspecjalizowanym biurom rachunkowym. Takie działanie daje sporo wymiernych korzyści. Nie tylko można w ten sposób zaoszczędzić pieniądze obniżając koszty działalności, ale dodatkowo zyskuje się profesjonalne wsparcie i pomoc merytoryczną.

Kindle z reklamami czy bez

0
kindle z reklamami

Wszystkie sondaże wykonywane, przez najróżniejsze ośrodku badania opinii publicznej, wskazują, że czytelnictwo powoi umiera. Powoli wchodzimy w fazę wtórnego analfabetyzmu. Przerażająca jest liczba osób, które w przez kolejne lata, nie przeczytały ani jednej książki. Czytanie staje się umiejętnością ograniczającą się do przyjmowania krótkich informacji. Każde, bardziej w swej formie obszerne, medium jest odrzucane.

Niewiele większy jest odsetek osób, które przeczytały jedynie jedną książkę. A należy w tym wszystkim uwzględnić jeszcze uczniów, którzy w szkołach mają wymóg czytania lektur. Wyniki takie nie nastrajają optymizmem. Można zastanawiać się, gdzie popełniony został błąd. Czy jest to błąd systemu edukacji? Czy jest to niedopatrzenie wcześniejszych pokoleń rodziców, którzy nie potrafili zaszczepić w swoich dzieciach nawyku czytelnictwa?

Czy jest to po prostu pewien etap rozwoju cywilizacyjnego. Niestety sięgając po ostatni wniosek, możemy odnieść wrażenie, że historia zatoczyła koło, że nastał regres do czasów pisma obrazkowego. Bo czym innym, niż nowym pismem obrazkowym jest owa tak powszechnie stosowana skrótowa forma przy przesyłaniu przez młodzież krótkich wiadomości.

Jednak, biorąc pod uwagę tą nieliczną, ale wartą odnotowania część osób, które jednak sięgają po czytelnictwo, to można stwierdzić, że są osoby, które zawyżają tę mizerną statystykę. Śledząc wyniki sprzedaży tradycyjnych, papierowych książek, można zauważyć permanentny jej spadek. Sytuacji nie poprawiają, nawet bardzo często występujące w dużych centrach handlowych, punkty tak zwanej taniej książki. Jest to zadziwiające, bo ten mizerny odsetek czytelników powinien zapewnić znacznie wyższą sprzedaż.

Odpowiedzią może być bardzo intensywny rozwój mediów cyfrowych. Sprzedaż e-booków, rośnie z każdym rokiem. Bardzo popularne stały się również audiobooki. Każdy przecież ma przy sobie telefon, z którego może odtwarzać w każdym miejscu książkę. W jednym mały urządzeniu, pomieścić wiele książek, które mogą być odsłuchane, w dowolnym miejscu i czasie.

kindle z reklamami czy bez

Na szczególną uwagę zasługuje rozwój tabletów oraz czytników e-booków.

Niewielkie rozmiary urządzeń, które z każdym rokiem są bardziej poręczne, mają większą pamięć. Niezależnie, czy są to proste, bez żadnych reklam, czytniki które wypuściła parę lat na nasz rynek firma Manta, czy są to najpopularniejsze czytniki Kindle z reklamami czy bez, to dostarczają stanowią one urządzenie w pewnym stopniu rewolucyjne. Z pełną odpowiedzialnością można stwierdzić, że są one w duże mierze odpowiedzialne za spadek sprzedaży tradycyjnych, papierowych książek. Dlatego warto im się przyznać.

Czytnik e-booków, zwłaszcza wspomnianej już firmy Kindle, stanowi przełomowe urządzenie. Formatem zbliżony do tradycyjnej, niewielkiej książki może być zabrany w kieszeni, w damskiej torebce. Bez problemu możemy wrzucić go w bagaż podręczy do samolotu, albo plecak podróżując pociągiem. Niewątpliwie posada szereg zalet, które stanowią o jego popularności.

Podstawową zaletą jest cena najprostszych modeli.

Te najtańsze w wersji siedem, dostaniemy już w granicach trzystu pięćdziesięciu złotych. I tu powraca pytanie, Kindle z reklamami czy bez kupić. Jaka to różnica? Wersje sprzedawane z reklamami są po prostu tańsze.
Kolejnym atutem jest możliwość czytania książek, czy też innych materiałów pisanych, w różnych formatach dostępnych w internecie. Niezależnie, czy jest to najpopularniejszy format przeznaczony dla urządzeń przenośnych czyli tak zwany MOBI, czy pliki są zapisane jako popularny PDF. Uczciwie należy stwierdzić, że urządzenia tego producenta posiadają problemy z odczytywaniem, również bardzo popularnego formatu EPUB, który nie wyświetla wszystkich polskich znaków. Jednak, na forach zrzeszających miłośników tej formy czytania, pojawiła się już masa porad, które szczegółowo doradzają jak rozwiązać ten problem.

kindle

Niezaprzeczalnym atutem tego urządzenia jest jego pojemność. Niezależnie, czy chcemy pobierać, kupować książki z internetu, czy korzystamy z firmowej platformy sprzedaży e-booków, do której mamy dostęp automatycznie w urządzeniu, to możemy na nim przechować setki książek. Niezależnie od tego gdzie jesteśmy cała nasza biblioteka jest przy nas.
Warto wspomnieć też o wyświetlaczu, który obecnie jest najbardziej zbliżony do tradycyjnego papieru, co sprawia, że nasz wzrok nie męczy się. Dla osób, które cenią sobie bieżący dostęp do informacji, oferuje również możliwość połączenia się z internetem za pośrednictwem sieci WIFI, a dzięki temu oferuje dostęp do bieżących, prasowych informacji.

Wybór tego urządzenia jest bardzo dobrym rozwiązaniem, a to czy wybierzemy Kindle z reklamami czy bez, zależy tylko od tego, ile jesteśmy w stanie za nie zapłacić.

Jaki metraż domu jednorodzinnego jest optymalny? Od czego zależy?

0
Jaki metraż domu jednorodzinnego jest optymalny? Od czego zależy?

Jednym z powodów, dlaczego porzucamy mieszkanie w bloku na rzecz domku jednorodzinnego, jest nieporównywalnie wyższy komfort życia. Ta przestrzeń – zarówno w domu, jak i na działce jest o wiele większa niż to, co mamy zapewnione, mieszkając na osiedlu. Ile jednak powinien wynosić metraż domu, aby można było powiedzieć, że jest wystarczający? To tak naprawdę zależy od wielu czynników.

Ile kosztuje reklama w radiu

0
radio

Reklama jest bardzo ważna w biznesie. Bez skutecznej reklamy można zapomnieć o tym, że nasza firma będzie rozpoznawalna, a także, że będziemy mieli wielu klientów, którzy chętnie skorzystają z naszych usług. Możemy reklamować się w różnego rodzaju mediach jak telewizja, radio, prasa, a także w Internecie.
O ile reklama w telewizji nie jest dostępna dla każdego, właśnie ze względu na jej koszty, które są bardzo wysokie, to reklama w radiu może być już w zasięgu wielu firm. Mowa szczególnie o lokalnych rozgłośniach radiowych, w których reklama nie będzie bardzo droga. Niektórzy porównują jej koszt z kosztem dobrej kampanii reklamowej w Google, bądź na portalu społecznościowym jakim jest Facebook.

Jaki jest koszt reklamy w stacji radiowej?

Wiele osób zastanawia się nad tym ile kosztuje reklama w radiu. Tak naprawdę wszystko zależy od tego, jak duży zasięg ma dana stacja radiowa. Lokalne stacje radiowe nie będą za pewne oferować zbyt dużych cen za reklamę na swoich łamach. Inaczej ma się sprawa w przypadku dużych stacji radiowych, które mają zasięg ogólnopolski. Jeśli jednak swoją ofertę kierujemy tylko do lokalnej społeczności i nie chcemy uderzać na rynek ogólnokrajowy, to nie ma potrzeby kupowania reklamy w dużych stacjach radiowych.
Reklama w radiu lokalnym to koszt około 5000 złotych za miesięczną reklamę.Czy jest to dużo? Wszystko zależy od tego, czy możemy sobie na taki wydatek pozwolić. Nieduże firmy zapewne nie poradzą sobie z takim wydatkiem. Te większe raczej chętnie z takiej formy reklamy skorzystają.

ile kosztuje reklama w radiu

Może lepsza jest reklama w Internecie?

Sporo osób zastanawia się nad tym, czy nie lepszym wyborem będzie zakup reklamy w sieci internetowej. Na przykład popularne są reklamy w portalach społecznościowych takich jak Facebook. Sporo firm decyduje się na taki krok, ponieważ reklamy w portalach społecznościowych są znacznie tańsze od reklam radiowych. Ich zasięg również jest ogromny. Szczególnie jest tak, gdy sprzedajemy jakiś produkt przez Internet. Jeśli tak jest, to możemy reklamować się w sieci dla ludzi z całego kraju. Nie ma sensu zamykać się na społeczność konkretnego regionu.
Reklama w sieci to niewielki koszt, w porównaniu do reklamy w radiu. Za około 1500 złotych możemy dotrzeć do dosyć sporej grupy odbiorców. Czy to duży koszt? Oczywiście, że nie!

Jakie firmy powinny reklamować się w sieci internetowej, a jakie w radiu?

Nie chodzi o zdolności finansowe firm, a o branżę, w której działają. Nie w każdym przypadku jest sensowna reklama w radiu, podobnie zresztą jak i w Internecie. Najlepiej jeśli w Internecie reklamują się te firmy, które mają do zaoferowania jakieś usługi związane ze światem online, bądź firmy, które coś przez Internet sprzedają. Wtedy reklama w sieci ma rzeczywiście jakiś sens.
Firmy, które zajmują się dużą produkcją na lokalnym rynku, firmy budowlane, przemysłowe itp., znacznie lepiej zrobią, gdy zdecydują się na reklamę w lokalnym radiu. Szczególnie wtedy, gdy sprzedaż internetowa nie jest przez nie prowadzona i nie jest w planach w najbliższej przyszłości!

reklama w radiu

Czy każdy z nas może zakupić reklamę w radiu?

W radiach reklama kojarzy się nam głównie z dużymi firmami, które znane są w całym kraju, a czasem również i na świecie! Tak naprawdę każdy z nas może kupić reklamę w radiu. Wystarczą odpowiednie środki pieniężne. Powszechną praktyką jest na przykład reklama radiowa w okresie świątecznym, gdzie prezydenci miast, bądź lokalni wójtowie składają życzenia mieszkańcom swoich gmin. Taka reklama nie może być bardzo droga, ponieważ w innym przypadku niewiele osób mogłoby się zdecydować na jej zakup.
Osoby prywatne czasami kupują czas antenowy, aby przeprosić najbliższą im osobę, powiadomić innych o jakimś niezwykłym wydarzeniu w ich życiu. Zdarza się to naprawdę rzadko ale się zdarza i warto wiedzieć, że taka możliwość jak najbardziej istnieje.

Koszt reklamy kiedy się może zwrócić?

Takie pytanie zadaje sobie prawie każdy, kto myśli o reklamie. Nie ma większego znaczenia to, gdzie zakupimy reklamę. Ważne jest to, aby się ona zwróciła i najlepiej, aby było to jak najszybciej.
Reklama zwróci się tak szybko, jak szybko zaczniemy sprzedawać reklamowany produkt bądź usługę. Aby zarobić reklama musi być interesująca i przyciągać uwagę. Z tego też powodu warto skorzystać z usług profesjonalistów od reklamy i marketingu. Oni doskonale zdają sobie sprawę z tego, co w dzisiejszych czasach przyciąga ludzką uwagę i co rzeczywiście może się sprzedać. Jeśli już korzystać z reklam w radiu, to koniecznie należy zlecić je profesjonalistom!

E-pity jako alternatywa nie tylko dla profesjonalistów

0
E-pity jako alternatywa nie tylko dla profesjonalistów

Coraz mniej osób może powiedzieć, że nie słyszało o e-PITach czy e-deklaracjach. Prawie wszyscy, bez względu na wiek oraz doświadczenie wiedzą, że obecnie istnieje możliwość przygotowania deklaracji podatkowej na komputerze. Jak to działa? Czy trzeba posiadać specjalny sprzęt? Czy musimy znać się na księgowości i informatyce? Czy to jest bezpieczne? Dla niezdecydowanych kilka najważniejszych informacji o e-deklaracjach.

E-pit czym jest i jak to działa

E-PIT to potoczna nazwa tak zwanych e-deklaracji. Są to elektroniczne wersje znanych do tej pory tradycyjnych formularzy podatkowych. Przygotowywane są w wersji komputerowej i takie pozostają do końca. Oznacza to, że e-deklaracji nie trzeba drukować. Można je przygotować, zapisać oraz przesłać do organów podatkowych w wersji elektronicznej, za pomocą sieci Internet. Z założenia, e-PIT zawiera takie same informacje tak PIT w formie papierowej oraz wymaga od podatnika takiego samego poziomu wiedzy merytorycznej. Nowoczesne technologie przewidują jednak dodatkowe formy pomocy ze strony komputera, czy programu księgowo–finansowego, których nie może zapewnić wersja papierowa druków księgowych.

Aplikacje do e-PIT

Już wiadomo, że Twój e-PIT będzie przygotowywany na komputerze. Najnowocześniejsze rozwiązania pozwalają już nawet przygotować go na tablecie, czy smarfonie. Nie potrzeba specjalnie przygotowywać do tego swojego sprzętu. Wystarczy odpowiednia aplikacja (program) do przygotowywania e-PITów. W tej kwestii, istnieje możliwość skorzystania z aplikacji publicznych zapewnianych przez Ministerstwo Finansów lub z aplikacji firm prywatnych, które najczęściej udostępniają programy w Internecie lub na płytach CD.

Wsparcie aplikacji do e-PIT

Warto zauważyć, że różne programy umożliwiają pomoc w zakresie wypełnienia e-deklaracji. Są to m.in. możliwości ściągnięcia danych w ramach wstępnie wypełnionej deklaracji podatkowej oraz specjalnie przygotowane instrukcje i kolejne kroki. Dzięki nim, profesjonalne aplikacje poprowadzą podatnika krok po kroku, przez gąszcz formularza podatkowego oraz przepisów. Wypełniona deklaracja trafia do Ministerstwa Finansów za pomocą specjalnych bramek, a podatnik otrzymuje oficjalne urzędowe potwierdzenie odbioru. Dzięki temu, przesłanie ważnych i poufnych informacji wykonywane jest bezpiecznie. Urzędowe Poświadczenie Odbioru jest natomiast dowodem spełnienia obowiązku deklaracyjnego, wobec organów podatkowych. Ten sposób wypełnienia deklaracji, może być sposobem na Twój e-PIT.

Podsumowanie i rekomendacje

Od 2019 roku najprawdopodobniej ruszy nowa usługa, zaproponowana przez Ministerstwo Finansów. Twój e-PIT to rozwiązanie dostępne na razie wyłącznie dla podatników rozliczających deklaracje PIT-37 i PIT-38. Koncepcja polegać ma, na przygotowaniu deklaracji podatkowej przez automatyczne systemy, prawie bez udziału podatnika. Warto jednak zauważyć, że projekt przewiduje jednak akceptację podatnika pod danymi wprowadzanymi przez system. Dlatego, w każdym przypadku należy uważnie przeczytać druki i je sprawdzić. Finalnie to przecież podatnik odpowiada za treść swojego PIT, więc jeżeli znajdą się w nim błędy, może on ponieść negatywne konsekwencje finansowe.

Jak zablokować reklamy w opera

0
jak zablokować reklamy

Reklamy w internecie możemy podzielić na te, które pojawiają się przed obejrzeniem wideo, jak i na tzw. pop-up ads. Te drugie z całą pewnością są bardziej dokuczliwe. Ile razy podczas czytania artykułu, próby obejrzenia filmu na mniejszych platformach streamingowych, wyskakiwały nam nachalnie reklamy, niekiedy z treścią dozwoloną tylko dla osób pełnoletnich. Żaden rodzic nie chciałby, aby pod swoją nieobecność, jego pociecha była demoralizowana, tylko dlatego, że chciała obejrzeć bajkę lub pobrać modyfikację do swojej gry jak np. Minecraft. Rodzicom, dzieciom, jak i zwykłym użytkownikom internetu, na przeciw z rozwiązaniem wychodzi Opera.

Opera jako jedna z czterech najpopularniejszych przeglądarek w Polsce, posiada wbudowaną opcję rozszerzeń, których oferta jest na tyle bogata, by każdy mógł dopasować przeglądarkę do swoich potrzeb. Wśród tych rozszerzeń możemy znaleźć od narzędzi do śledzenia naszych maili, możliwości korzystania z komunikatorów takich jak Whatsapp czy messenger z poziomu przeglądarki poprzez dodatki, które blokują irytujące adnotację w filmach na YouTube, aż do czegoś co pozwoli nam na zablokowanie wszelkich reklam na odwiedzanych przez nas stronach.

Przejdźmy do rzeczy, jak zablokować reklamy w Opera?

opera

Po pierwsze potrzebować będziemy na naszym sprzęcie wyżej wymienionej przeglądarki, aby ją pobrać wpisuje w wyszukiwarkę Google, frazę „Opera” po czym klikamy w pierwszy znaleziony link.
Kolejny krok to kliknięcie w przycisk pobierz teraz, a następnie musimy zapisać ten plik na naszym komputerze. Kolejno uruchamiamy instalator, w którym musimy zaakceptować licencję użytkownika oraz wybrać miejsce, w którym program zostanie zainstalowany. Po ukończeniu instalacji uruchamiamy naszą przeglądarkę. Widzimy teraz, na swoim ekranie stronę tzw. szybkiego wybierania. My jednak skupimy się na tym co znajduje się po lewej stronie ekranu, czyli pasek boczny. Znaleźć możemy na nim wtyczki komunikatorów, skrót do wyszukiwarki, narzędzie do robienia zrzutów ekranu, jest tam także historia przeglądania, aktualności (jeśli korzystamy z subskrypcji gazet internetowych), pasek zakładek, a na samej górze widnieje logo Opery.

Logo Opery to także droga do otwarcia panelu opcji naszej przeglądarki.

Wśród opcji jakie tam znajdziemy znajdą się funkcję z paska zadań oraz narzędzia dla programistów, skróty do otwarcia nowej karty czy nowego okna, jednak to co najbardziej nas tam interesuje to zakładka rozszerzenia. Po nakierowaniu na nią wskaźnikiem myszy, będziemy mieli do wyboru trzy opcje: Rozszerzenia, Pasek Rozszerzeń, Pobierz rozszerzenia. Jesteśmy najbardziej zainteresowani ostatnią opcją, klikamy jednokrotnie w nią myszką.

W widniejącej karcie rozszerzeń możemy pobrać wszystkie funkcję, o których wspomniałem wyżej. Przesuwając kartę w dół szukamy rozszerzenia o nazwie „uBlock Origin”. Następnie przechodzimy do następnej karty i klikamy na przycisk „dodaj do Opery”. „uBlock Origin” to obecnie najlepszy dodatek blokujący reklamy na rynku, nie pożera naszej pamięci ram jak i zasobów procesora. Po ukończonej instalacji możemy przejść do konfigurowania rozszerzenia. uBlock posiada ogromną paletę filtrów blokujących m.in: wyskakujące okna, duże bloki multimedialne, filtrowanie kosmetyczne oraz czcionki zdalne.

jak zablokować reklamy w opera

Poza filtrami, możemy także zaznaczać i usuwać elementy na stronie. Mamy też wgląd do dziennika zadań jak również statystyk, ile w danym czasie zostało zablokowanych elementów. W tym rozszerzeniu możemy również wyłączać filtry, z których korzystać nie chcemy, jak i dodawać własne filtry, jednak nie zalecam tego robić. Oczywiście jest też możliwość dodania niektórych witryn do wyjątków.

Możemy to zrobić z panelu sterowania, co jest dość zaawansowanym działaniem. Drugi sposób to w momencie, gdy jesteśmy na stronie dla przykładu niech to będzie abcinter.pl, klikamy w ikonkę uBlocka, a następnie w ilustrację „wyłącznika”. WAŻNE! Jeżeli chcesz wyłączyć rozszerzenie na całej witrynie na zawsze, pamiętaj o wciśniętym klawiszu CTRL. W przeciwnym razie rozszerzenie zostanie wyłączone tylko na stronie, na której obecnie się znajdujesz, po wejściu w jakąkolwiek podstronę rozszerzenie znów będzie działać.

Korzystając z tego rodzaju rozszerzeń warto pamiętać o czyszczeniu pamięci podręcznej, aby uBlocker spełniał swe zadanie bez zarzutu. Pamiętajmy, że czyszcząc pamięć podręczną, możemy stracić naszą listę wyjątków, które będą musiały zostać dodane, jeśli chcemy z nich korzystać dalej. Rozszerzenie Opery posiada też opcję zmiany interfejsu, na bardziej przyjazny dla osób z zaburzeniami widzenia kolorów.

Narożniki do salonu na miarę komfortu

4
Narożniki do salonu na miarę komfortu

Narożniki to chyba aktualnie najbardziej popularne meble wypoczynkowe, szczególnie w klasycznych, ale i nowoczesnych salonach. Wzrastająca świadomość konieczności tworzenia w domu wyraźnych podziałów przestrzeni i przede wszystkim większe możliwości powodują, że wszyscy pragniemy wyodrębnienia w naszych domach wspólnego dla rodziny miejsca wypoczynkowego. Jeszcze do niedawna trochę bałaganiarski i chaotyczny salon wyraźnie przybiera spójną formę. Jednym z mebli, które pokochali Polacy są narożniki do salonu.

Czy opłaca się kupować narożniki do salonu?

Narożniki w salonie zastąpiły tradycyjne kanapy czy łóżka. Jeżeli tylko pozwala na to przestrzeń wielofunkcyjność narożników zdecydowanie przeważa nad innymi rozwiązaniami. Oprócz funkcji stricte użytkowych narożniki spełniają inne równie ważne zadanie: dekoru. Dekoracyjna funkcja narożników jest nie do przecenienia, przede wszystkim za sprawą gabarytów. Narożnik to najczęściej największy mebel w salonie, dlatego każda osoba wchodząca do salonu natychmiast skupia na nim swój wzrok. Zakup narożnika musi być naprawdę dobrze przemyślany i to z kilku punktów widzenia:

  • jego gabarytów
  • funkcji wypoczynkowej i funkcji spania
  • rodzaju pokrycia
  • sposobu otwierania
  • możliwości użytkowych
  • techniki wykonania stelaża

Gabaryty narożników do salonu

Najwięcej problemów każdemu kupującemu narożniki do salonu sprawiają gabaryty mebla. Z pozoru wydaje się to być najłatwiejsza do opanowania trudność, wystarczy wcześniej zaplanować miejsce, w którym stanie mebel, zmierzyć go i dopasować do tej powierzchni narożnik już w sklepie meblowym. Bardzo często w przekonaniu, że nasz salon jest przecież ogromny w ogóle nie mierzymy mebla a decyzję podejmujemy na podstawie oglądu. Tymczasem zapominamy, że w ogromnej przestrzeni wielkogabarytowych salonów każdy mebel jest tam mały. Zaburzone proporcje sprawiają, że nie potrafimy siłą wyobraźni właściwie ocenić wielkości mebla i przestrzeni swojego salonu.

narożnik
Źródło zdjęcia: Sklep meblowy – www.las-mebli.pl

Tymczasem narożnik posadowiony w pokoju, nawet w sposób niekolidujący z innymi meblami całkowicie zmienia proporcje pomieszczenia, przede wszystkim za sprawą przestrzeni wokół. Należy pamiętać, że przemieszczanie się wokół narożnika toczy się innymi ścieżkami komunikacji, niż choćby przy zwykłej wersalce. A jeżeli dodatkowo ustawimy w świetle narożnika stół kawowy, stojącą lampę i dodatkowy kwietnik okazuje się, że z przestrzeni salonu został wyjęty ogromny kwadrat lub prostokąt. Dlatego, aby dokonać najlepszego wyboru warto przed zakupem przećwiczyć w domu wielkość nowego mebla i sprawdzić, czy jesteśmy w stanie zachować wszystkie ścieżki komunikacji do samego narożnika, do okna, drzwi, telewizora, biblioteczki etc.

Narożniki do salonu z funkcją spania

Niesłychanie ważnym szczegółem i jednocześnie kryterium wyboru optymalnego narożnika do salonu jest jego funkcjonalność. Narożniki mogą posiadać funkcję spania lub być jej pozbawionym. Oznacza to, że musimy zdecydować, czy potrzebujemy dodatkowe miejsce do spania, czy funkcja ta jest nam całkowicie niepotrzebna, bo w innych pomieszczeniach jest wystarczająco dużo miejsca dla niespodziewanych gości. Ma to o tyle znaczenie, że najczęściej narożniki do salonu bez funkcji spania optycznie są nieco lżejsze i delikatniejsze w przeciwieństwie do tych drugich, które muszą być zaprojektowane specjalnie do funkcji spania.

Jeżeli nasz wybór zakończy się na narożniku z funkcją spania koniecznie należy przetestować jego rozkładanie jeszcze w sklepie i to najlepiej samodzielnie. Dodatkowo należy dobrze sprawdzić w jaki sposób konieczność rozłożenia narożnika wpłynie na resztę umeblowania, czyli jakie meble należy przestawić, by nasz gość mógł u nas zostać na noc. Nie ma może to większego znaczenia, gdy chodzi o jedną noc, ale już tydzień czy jeszcze dłużej może mocno zaburzyć rytm rodzinnego życia.

Narożniki do salonu to jedno z najbardziej komfortowych rozwiązań przestrzeni wnętrz. Uroda mebla, wyjątkowo atrakcyjny design, różnorodność tapicerek i wykończenia powodują, że narożniki potrafią całkowicie zapanować na urodą przestrzeni salonu. Do tego dochodzi wygoda w rozsadzaniu gości, którzy mogą uczestniczyć w konwersacji widząc siebie nawzajem. Dlatego przemyślany i dobrze zaplanowany zakup sprawia, że nasz salon nabiera zupełnie nowego wymiaru a komfort przebywania w nim mocno wrasta.

Źródło: https://www.abes.com.pl/

Harmonogramowanie produkcji – od czego należy zacząć?

0
Harmonogramowanie produkcji – od czego należy zacząć?

Niezależnie od tego, czy jesteśmy odpowiedzialni za niewielką, czy też bardzo dużą produkcję, zawsze dążymy do maksymalizacji zysków i obniżania kosztów. Planowanie procesu produkcyjnego może nam pomóc zarówno w utrzymaniu odpowiedniego bilansu finansowego, jak i w zyskaniu dodatkowego czasu i odciążeniu pracowników. Przede wszystkim jednak opracowywanie harmonogramu w oparciu o profesjonalny system informatyczny ułatwia opanowanie chaosu zadań i obowiązków wynikających z produkcji, co pozytywnie odbija się na całym procesie technologicznym.

Planuj do przodu i wstecz

Harmonogramowanie produkcji nie jest procesem ograniczonym w czasie – możemy podejmować działania mające na celu usprawnić proces zarówno w przyszłości (Shortest Processing Time), jak i wstecz (Just In Time). W pierwszym przypadku planujemy termin realizacji w oparciu o najkrótszy możliwy czas przetwarzania, podczas gdy harmonogramowanie JIT polega na wyznaczaniu terminu rozpoczęcia produkcji w oparciu o zadany termin jej realizacji. Dzięki odpowiedniemu systemowi klasy ERP jesteśmy w stanie wykonać oba zadania szybko, sprawnie i z uwzględnieniem wszelkich niezbędnych danych, jak przeglądy techniczne maszyn, opóźnienia podczas produkcji, wymagania technologiczne dotyczące produkowanych dóbr itp.

Dzięki systemowi przydzielisz zadania automatycznie

O ile w przypadku niewielkiej produkcji możemy pokusić się o planowanie ręczne, o tyle w przypadku wielkich zakładów jest to niemożliwe. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu ERP możemy z łatwością zautomatyzować cały proces, uzależniając przydzielanie zadań i zasobów od różnych czynników, jak np. określone ramy czasowe, procedury lub reguły planistyczne. System umożliwia również szeregowanie zadań według ich priorytetów i kolejności wynikającej z procesu produkcyjnego. Wykorzystując go w pracy zyskujemy pewność odpowiedniego rozdysponowania zadań i ograniczenia opóźnień produkcji wynikającej z błędów ludzkich do minimum. Wykorzystując system klasy ERP możemy nie tylko realnie wpłynąć na czas i jakość procesu produkcyjnego, ale także poprawić bilans zysków i kosztów. Szeregowanie i grupowanie zadań niezbędnych do zaplanowania produkcji znacznie skraca czas jej trwania, co odbija się pozytywnie również na naszych kontaktach z kontrahentami. Niezależnie od wielkości firmy, jaką zarządzamy, warto rozważyć wdrożenie podobnego systemu w procesy produkcyjne wytwarzanych przez nas produktów – zyskamy na tym zarówno my, jako przedsiębiorcy, jak i nasi odbiorcy, klienci i pracownicy.

Ile kosztuje reklama na facebooku

0
ile kosztuje reklama na facebooku

Stworzenie reklamy w internecie i poza nim może być nie lada wyzwaniem. Trzeba liczyć się z ogromnymi kosztami. Samą kampanię reklamową można obmyślić samemu, jednak nie jest to takie proste jak się wydaje. Należy zastosować szereg chwytów marketingowych, które podziałają na potencjalnego klienta. Nie każdy potrafi to zrobić. Najlepsi w tym celu będą psycholodzy, dlatego warto mieć jakiegoś w swojej firmie.

Dzięki wiedzy zdobytej na studiach będzie dobrze wiedział, jak zaprojektować kampanię, aby osiągnęła jak największy sukces. Kiedy myślimy o reklamie zazwyczaj przed oczami pojawiają się reklamy telewizyjne, a czasem billboardy. Są to z jedne bardziej popularnych rodzajów promocji, po które sięga bardzo duże grono firm. Aby wybić się na tle konkurencji trzeba pomyśleć o czymś innym, bardziej wyjątkowym. Należy zachęcić klienta czymś, czego nie oferuje konkurencja.

W końcu dlaczego ktoś miałby wybrać nas, skoro inna firma oferuje to samo, a może nawet więcej? Logika podpowiada, że najlepiej zdecydować się na tę usługę, w której oferują najlepsze warunki. W dzisiejszych czasach skutecznym narzędziem promocji jest internet. Większość ludzi, zwłaszcza młodych, z niego korzysta, więc reklama dotrze do szerokiego grona odbiorców. W ostatnich latach popularność zyskał serwis facebook. Można się tam dzielić przeżyciami i zdjęciami ze swoimi znajomymi, porozumiewać się z nimi, a nawet grać w gry.

A więc ile kosztuje reklama na facebooku?

Trudno dokładnie powiedzieć. Wszystko zależy od tego, na jaki rodzaj reklamy się zdecydujemy. Jeśli chcemy, aby logo naszej firmy wyskakiwało jako reklama zapłacimy pewnie kilkaset złotych. Istnieje jednak coraz bardziej popularny rodzaj reklamy i jest to marketing szeptany. Polega to na tym, że dajemy nasz produkt jakiejś osobie i ona w zamian za to poleca go innym albo dostaje jeszcze jakąś prowizję za każdą nową zachęconą osobę.

na facebooku

Młodzi ludzie często decydują się wejść w taki rodzaj biznesu. Wydaje im się to opłacalne, zwłaszcza jeśli znajdą dużo klientów. Niestety nie każdemu się to udaje. Produkty najczęściej są skierowane do konkretnej grupy odbiorców i nie spodobają się każdemu. Jeśli damy dziewczynie szampon przeciwłupieżowy, to poleci go ona jedynie osobom, które zmagają się z tym problemem. Załóżmy, że nasza dziewczyna ma na facebooku około 400 znajomych. Z czego około połowa śledzi jej posty.

Jest to bardzo optymistyczna wersja. Z tej połowy 5% ma łupież. Wychodzi na to, że dziewczyna będzie w stanie polecić produkt dziesięciu osobom. Nie daje to jednak gwarancji, że się na niego zdecydują, zwłaszcza, gdy będą to dalsi znajomi. Bliższym osobom łatwiej coś polecić, bo czują one, że robimy to z troski. Dalsi znajomi mogą zwęszyć podstęp i czuć, że chce się na nich jedynie zarobić. Tak więc marketing szeptany nie jest dla każdego.

Zajmuje sporo czasu zanim zacznie się zarabiać porządne pieniądze, a i reklama najczęściej nie dociera do mocno szerokiego grona odbiorców. Inną platformą, który coraz częściej służy do reklamowania produktów jest instagram. Współpraca na tej platformie najczęściej opiera się na umowie barterowej. Polega to na tym, że osoba w zamian za reklamę dostaje za darmo produkt. Niestety nie ma tu miejsca na szczere opinie. Osoba musi polecić daną rzecz, niezależnie od tego czy u niej się sprawdziła.

Może przez to stracić na wiarygodności, zwłaszcza gdy jej obserwatorzy zorientują się, że tak naprawdę nie poleca danej rzeczy. Wtedy taka osoba będzie miała problemy z firmą, z którą zdecydowała się na współpracę, a także ze swoimi obserwatorami. Tracąc na wiarygodności, najprawdopodobniej straci część swoich widzów, którzy nie będą chcieli popierać kogoś, kto jest zakłamany. Właśnie dlatego trzeba bardzo uważać na wszelkiego rodzaju współprace.

reklama na facebooku

Najlepiej zaproponować firmie, że przetestujemy produkt i polecimy go jedynie gdy będzie dobry. Jeśli firma się na to nie zgodzi, po prostu nie decydujemy się na współpracę. Unikniemy dzięki temu niepotrzebnych spięć. Jak widać współczesne media społecznościowe dają dużo szans na rozreklamowanie produktu. Żyjąc w takim świecie łatwiej jest coś sprzedać niż kiedyś, kiedy nie było nawet telewizji.

Wtedy ludzie mogli się dowiedzieć o czymś od rodziny lub znajomych normalną drogą ustną. Było to o tyle mniej efektowne, że nie można było dotrzeć do aż takiego szerokiego grona odbiorców. W końcu spotkanie odbywa się z jedną, maksymalnie kilka osobami. Na platformie społecznościowej możemy umieścić post, który w jednej chwili zobaczą setki osób.

Czym jest RTB i kiedy warto w niego zainwestować?

0
Czym jest RTB i kiedy warto w niego zainwestować?

W reklamie internetowej coraz większe znaczenie mają kampanie RTB, czyli real time bidding. Na czym dokładnie polega reklama tego rodzaju i kiedy warto ją wybrać?

ZOBACZ TEŻ