Optymalizacja i automatyzacja procesów w przedsiębiorstwie jest doskonałym sposobem na zwiększenie przychodów, zmniejszenie kosztów i uporządkowanie działania firmy. Chcesz przyspieszyć pracę działu albo całej organizacji? A może Twoim celem jest wyeliminowanie błędów? Sprawdź jak optymalizacja i automatyzacja mogą pomóc Twojej firmie.
Optymalizacja, a procesy biznesowe
Procesem biznesowym nazywamy każdą czynność, która regularnie wykonywana wpływa odczuwalnie na rozwój i prawidłowe działanie biznesu. Definicja ta dotyczy między innymi obiegu dokumentów, pozyskiwania i utrzymywania relacji z klientami czy przepływu zadań w projektach.
Optymalizacja procesów biznesowych polega na dopasowaniu rozwiązań do aktualnych potrzeb, trendów na rynku i KPI firmy. Jeżeli główny założeniem Twojej organizacji jest redukcja kosztów – optymalizacja procesów będzie dążyć do znalezienia oszczędności.
Wsparcie procesów optymalizacyjnych
Pełne i kompleksowe działania optymalizacyjne dla firm realizują najczęściej firmy z sektora IT. Dostępne są różnego rodzaju oprogramowania i aplikacje, które umożliwiają szybkie i proste:
- zbieranie i analizowanie danych
- wskazywanie obszarów nieefektywnych
- monitorowanie postępów.
Coraz większą popularnością cieszy się także optymalizacja UX, czyli optymalizacja poprawiająca doświadczenie klienta końcowego (user experience).
Automatyzacja procesów firmowych
Kolejnym sposobem na zwiększenie jakości pracy i poprawę wydajności pracowników jest automatyzacja procesów. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania znacząco zmniejsza się ryzyko pomyłek. Na przykład zarządzanie obsługą Klienta za pomocą CRM i korzystanie z gotowych schematów komunikacji (np. maile transakcyjne) pozwala wyeliminować kosztowne i czasochłonne elementy pracy ludzkiej. To duża oszczędność czasu i mniejsze ryzyko błędów. Firmy, które odchodzą od ręcznej obsługi na rzecz rozwiązań zautomatyzowanych widzą różnicę niemal od razu po wdrożeniu. Nowoczesne systemy CMR pobierają dane kontrahentów ze stopki mailowej, profili w social mediach, a także rejestrują mailing oraz rozmowy telefoniczne. W zależności od potrzeb mogą wspomagać proces zakupu, obsługę posprzedażową, ale też np. zadbać o powracalność klientów.
Wpływ automatyzacji i optymalizacji na wydajność pracowników i jakość usług
Zarówno optymalizacja, jak i automatyzacja procesów firmowych znajduje swoje odzwierciedlenie w finalnym produkcie lub usłudze jak i w jakości obsługi. Efektywniejsza praca całego przedsiębiorstwa przekłada się bowiem na klasę produktu końcowego, czas jego realizacji, a także cenę. Dodatkowo optymalizacja i automatyzacja procesów wewnątrz firmy znacząco podnosi komfort i wydajność pracy osób zatrudnionych. Szybki i prawidłowy obieg dokumentów czy możliwość jednoczesnej pracy kilku działów nad konkretnym projektem sprawia, że działania pracowników są nie tylko bardziej produktywne, ale także powodują mniej konfliktów i frustracji w zespole. System TETA to rozwiązania dla każdego biznesu. Dzięki wprowadzeniu do firm optymalizacji i automatyzacji sprawiają, że cała firma działa skuteczniej, a czas niezbędny na ich wdrożenie szybko się zwraca.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na tematy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, metodami motywacji pracowników, czy nowych technologiach stosowanych przy rozwijaniu biznesu, zapraszamy na bloga: GoodPoint.blog