W obecnych czasach rynek w większości branż jest przesycony różnego rodzaju produktami i usługami. Natomiast odbiorcy są znudzeni standardowymi reklamami oraz obietnicami związanymi z ofertą. Dlatego w pozyskiwaniu klientów pomóc może agencja kreatywna. Co warto o niej wiedzieć?

Co to jest agencja kreatywna i czym się zajmuje?

Wiele osób zastanawia się, co to jest agencja kreatywna, ponieważ to często występujące pojęcie w marketingu. Celem takiej agencji jest docieranie do klientów z ofertą firmy za pomocą strategii, które wyróżniają się na rynku. W dobie wysokiej konkurencji, standardowe działania marketingowe, często nie generują zadowalających wyników. Internet jest nasycony różnego rodzaju treściami i reklamami. To powoduje, że większość potencjalnych klientów jest nimi znudzona. Natomiast kreatywny marketing polega na łamaniu schematów w taki sposób, aby wyróżnić ofertę firmy na tle konkurencji i jednocześnie w snajperski sposób trafić w potrzeby grupy docelowej. Do tego celu służy niekonwencjonalna reklama, która może niekiedy wzbudzać kontrowersje, ale przyciąga uwagę. Odbiorcy zauważają reklamy, które wzbudzają strach lub szczęście. Pierwsza emocja jest związana z uniknięciem bólu, natomiast druga z odniesieniem korzyści. Działania kreatywnej agencji, często skupiają się na internecie, ponieważ w sieci znajduje się najwięcej potencjalnych klientów dla większości branż. Reklama może mieć różną formę: tekstową, banerów, wideo lub głosową. Natomiast w formie fizycznej wykorzystywane są najczęściej ulotki, bilboardy oraz plakaty reklamowe.

Jak działa agencja kreatywna w praktyce?

Agencja kreatywna podchodzi indywidualnie do każdego klienta, ponieważ na decyzje zakupowe grupy docelowej mogą wpływać inne czynniki. Działania najczęściej obejmują nie tylko same strategie marketingowe, lecz także budowanie rozpoznawalności marki. Dobór kolorów, logo, firmowa strona www oraz inne elementy są tworzone w taki sposób, aby budować spójny wizerunek oraz pozytywnie wpływać na identyfikację marki. Każdy szczegół ma znaczenie w dobie wysokiej konkurencji, ponieważ pozwala wyróżnić firmę na rynku.  Specjaliści pracujący w agencji, tworzą hasła reklamowe, które zapadają w pamięć odbiorców. Hasła mogą mieć zabawny i jednocześnie niebanalny charakter. Natomiast grafika tworzona jest w taki sposób, aby przykuwać uwagę grupy docelowej i jednocześnie stanowi wstęp do dalszej części oferty. Wszystkie etapy, począwszy do strategii budowania marki i jej komunikacji z klientami, a skończywszy na kampanii marketingowej, są ze sobą połączone.

Które platformy wykorzystują agencje kreatywne?

Agencje kreatywne do działań marketingowych wykorzystują platformy społecznościowe, na których znajdują się potencjalni klienci. Do najbardziej popularnych należą:

  • Facebook – to platforma, która powstała z myślą o rozrywce, ale doskonale sprawdza się w prezentacji ofert firm oraz komunikacji z grupą docelową. Do tego celu służy  Facebook Ads, czyli narzędzie umożliwiające tworzenie reklam oraz monitorowanie kampanii. Facebook często odrzuca reklamy, które nie są zgodne z regulaminem, dlatego cały czas trzeba sprawdzać wytyczne. Ponadto, grafiki marketingowe muszą naprawdę wyróżniać się na tle postów umieszczanych przez użytkowników oraz innych banerów.
  • You Tube – to druga pod względem popularności platforma społecznościowa, która jest obowiązkowa, aby firma nie została w tyle na tle konkurencji. Potencjalni klienci, zanim zdecydują się na zakup produktu lub usługi, często chcą się dowiedzieć więcej na temat skuteczności. Natomiast przekaz wideo od wielu lat działa najmocniej. Dlatego kreatywni specjaliści opracowują scenariusze nagrań, obrabiają je, a także tworzą filmy animowane.
  • Instagram – 60% użytkowników tej platformy dowiaduje się o nowych produktach, dlatego agencja kreatywna dba o ciekawy sposób ich prezentowania. Dzięki temu użytkownicy przechodzą do kolejnego etapu ścieżki zakupowej, czyli szukają więcej informacji o ofercie. Na platformie tej można również umieszczać nagrania wideo.
  • Linkedin – to portal biznesowy, który jest dopełnieniem profesjonalnego wizerunku marki. Kreatywni marketerzy wykorzystują platformę do promowania biznesu klienta w sposób budujący zaufanie.

Agencja kreatywna prowadzi działania marketingowe, które wyróżniają firmę na tle konkurencji oraz dba o jej pozytywny wizerunek. To przekłada się na zaufanie grupy docelowej, która prędzej zmienia się w licznych klientów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here