Prowadzenie nowoczesnej, konkurencyjnej i przede wszystkim opłacalnej firmy bez wsparcia Internetu jest dzisiaj nie do pomyślenia. Dlaczego? Odpowiedź wydaje się oczywista, ale wciąż warto podkreślać zalety tego niesamowitego medium. To Internet właśnie, gwarantuje stały kontakt z istniejącymi i potencjalnymi klientami, umożliwia komunikowanie o wszystkich aspektach prowadzonej działalności. Na mim właśnie opiera się współczesny marketing.

Jednak, o ile nikt nie śmiałby podważać użyteczności Internetu, to już otwartą sprawą jest umiejętny sposób wykorzystywania tego narzędzia. Kluczowym pytaniem jest więc kwestia, gdzie się reklamować w Internecie, aby skutecznie dotrzeć do swoich klientów i odbiorców i jak to robić, by przekaz rzeczywiście trafił do ich świadomości.
Pierwsza i najbardziej oczywista odpowiedź brzmi: strona internetowa. Jest to pierwsza wizytówka firmy, z którą „wychodzi do świata” i pokazuje wszystko to, czym chciałaby podbić rynek.

Muszą się na niej znaleźć najbardziej kluczowe informacje o firmie, o jej usługach i zasadach funkcjonowania. Liczy się konkret, ale, rzecz jasna, same suche fakty nie wystarczą i nie zapewnią powodzenia naszemu przedsięwzięciu. Bez atrakcyjnego wyglądu, dobrze prezentującej się grafiki, trudno uchodzić za profesjonalistę. Ważne jest też, aby strona była interaktywna, to znaczy, aby pozwalała na rzeczywisty kontakt z odbiorcami, by posiadała zakładki, które wzbogacają wiedzę o prowadzonej działalności. Nie wolno też zapomnieć o uaktualnianiu strony.

reklama w internecie

Wszystko to, co się na nie znajduje musi być zgodne z aktualnie obowiązującą ofertą. Strona, na której wyświetlają się stare, nie obowiązujące informacje, jest tak naprawdę bezużyteczna, a nawet szkodliwa, tworząc niepożądany wizerunek firmy, która nie panuje nad swoim funkcjonowaniem.
Kiedy już mamy własną stronę, kolejnym krokiem do podboju Internetu, a co za tym idzie również naszych klientów będzie posiadanie firmowego konta na Facebooku. Jest to doskonały sposób na podtrzymywanie realnego kontaktu z odbiorcami. To właśnie FB pozwala na wykreowanie wizerunku nowoczesnej i prężnej firmy.

Wszystkie aktualizacje z zakresu naszej działalności błyskawicznie docierają do adresatów, co więcej dają możliwość stałego z nimi dialogowania, i choć zalet takiej relacji jest bezliku, to należy też mieć świadomość o pułapkach otwartego kontaktu, który nie zawsze musi pójść po naszej myśli. Należy być zatem przygotowanym na wyrazy krytyki, a nade wszystko umieć sobie z nią radzić. Nie dopuszczalne jest wchodzenie w polemikę z klientem, obrażanie go lub nie przyjmowanie do wiadomości uwag, które do nas płyną.

Zdobywanie internetowego audytorium, które w obecnych czasach jest dla firmy być albo nie być, odbywa się też za pomocą samego obrazu. Tu oczywiście sprawdzają się takie komunikatory jak Instagram i Pinterest. To opcje dla tych bardziej zaawansowanych, lecz bywa, że jeśli chcemy zdobyć uwagę i serce młodszej publiki, to koniecznym będzie zaznajomić się także i z tym medium, które dla współczesnego pokolenia jest równie ważnym źródłem informacji co bardziej egalitarny FB.

Wszystkie wspomniane wyżej miejsca, które pozwalają zaistnieć w internetowej rzeczywistości są bezsprzecznie szansą na wypłynięcie na szerokie wody współczesnego rynku, który wydaje się być w zasięgu ręki. Niemniej jednak pamiętać należy, że trzeba wytrawnego sterowania, by nie utonąć w morzu internetowych możliwości. Brawura, brak znawstwa lub sięganie po nieadekwatne środki może szybko zniweczyć nasz wysiłek.

Zdobywajmy, więc kolejno poszczególne miejsca, gdzie można się reklamować w Internecie. Zainwestowany czas, i nie ukrywamy, pieniądze zwrócą się tylko wtedy, gdy nasza działalność w sieci nie będzie odbywać się na zasadzie niekontrolowanych zrywów. Tylko mozolna, wykonywana z dnia na dzień praca może przynieść oczekiwane rezultaty. I tylko wtedy będziemy w stanie podbić szeroką klientelę.

gogle

Uczmy się od najlepszych, obserwujmy jak międzynarodowi gracze wykorzystują FaceBook, Instagram i Pinterest. Jak prowadzą swoje strony internetowe, by zdobyć i utrzymać przy sobie miliony. Czasem dobry pomysł, nietuzinkowa kampania potrafi zaskarbić sobie sympatię internautów.
Nigdy też nie spoczywajmy na laurach, internetowy świat rządzi się swoimi prawami, z których jednym z naczelnych praw jest zasada, że nic nie trwa wiecznie. Pływanie na głębinach internetowego marketingu zakłada zmienność i ciągłe doskonalenie. Internet nie znosi stagnacji, nowość, zaskakiwanie i bycie „up to date” to jego podstawowe prawa. Nie zwlekajmy więc, a pytanie, gdzie się reklamować w Internecie, niech nie będzie już nigdy naszym problemem!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here