Reklamy są obecne w naszym życiu – czy nam się to podoba, czy też nie. Musimy jednak wiedzieć, że nie zawsze mogą być one skuteczne. Z reguły jednak jest tak, że decydujemy się zaufać reklamie takiego czy innego produktu i zwyczajnie idziemy do sklepu, aby taki produkt kupić.
Dlaczego reklama jest skuteczna? Jakie czynniki odpowiadają za to, że rzeczywiście decydujemy się jej zaufać? Na te i wiele innych pytań związanych ze skutecznością reklamy, znajdziecie odpowiedzi w poniższym artykule.
Przede wszystkim – forma ma znaczenie
To, od czego należy zacząć rozważania dotyczące skuteczności reklamy, to przede wszystkim kwestia związana z tym, jaki dokładnie będzie jej format. Jeśli rzeczywiście chcemy stworzyć jak najskuteczniejszą reklamę, warto jest zadbać o to, aby jej format był w pełni dopasowany do osób, do których reklama ma być skierowana. To pierwszy i zdecydowanie najważniejszy aspekt, jeśli chodzi o to, aby reklama faktycznie była skuteczna. Czy jednak jest to aspekt jedyny? Jak się okazuje – wcale nie.
Przekaz musi być jasny i nienachalny
Kolejnym elementem, który będzie definiował to, czy reklama okaże się skuteczna czy też nie, jest kwestia związana z tym, jak sformułowany zostanie jej przekaz. Dla odbiorcy, bardzo ważne jest to, czy przekaz reklamy jest nienachalny, czy ma on możliwość wyboru, czy też ten wybór jest mu niejako narzucany. Hasła reklamowe, to połowa sukcesu, jeśli chcemy stworzyć dobrą reklamę, która zachęci do zakupu konkretnego produktu lub usługi, a nie odrzuci.
Coraz więcej agencji reklamowych, kładzie nacisk na to, aby hasła reklamowe nie były nachalne, a jedynie zachęcały do zakupu produktu, jednocześnie, dając możliwość wyboru konsumentowi. Należy jednak pamiętać, że jest to tylko pozorny wybór. Treści reklamowe, z reguły są konstruowane w taki sposób, aby wzbudzić w konsumencie podświadomą chęć zakupu takiego czy innego produktu. Jeśli dodatkowo będą napisane w mądry i dający pozorną możliwość wyboru, wówczas mamy niemalże stu procentową pewność, że osoba, która usłyszy taką reklamę lub też zobaczy stosowny billboard, podejmie decyzję o zakupie.
Zwroty, które najczęściej stosowane są w reklamach
Dzięki czemu jesteśmy w stanie stwierdzić, czy aby na pewno dana reklama będzie skuteczna? W dużej mierze chodzi o użycie konkretnych zwrotów i wyrażeń, które będą definiowały skuteczność reklamy. Warto zwrócić tutaj uwagę chociażby na bezpośrednio skierowane do adresata wyrażenia takie jak: Będziesz szczęśliwy, to coś, czego potrzebujesz, to ci pomoże. Forma tych zwrotów, ma w jasny sposób dawać odbiorcy do zrozumienia, że coś, co reklamujemy jest mu niezbędne.
Stąd też użycie bezpośredniego zwrotu do adresata. To jednak nie wszystko, na czym skupia się skuteczna reklama. Warto podkreślić, że język korzyści, jaki najczęściej stosowany jest w reklamach, ma za zadanie bezpośrednio uświadomić odbiorcę o tym, że rzeczywiście potrzebuje on takiego czy innego produktu. Sęk w tym, ze najczęściej reklamy robią to bardzo nachalnie. Dobra reklama przyniesie pożądany rezultat, przede wszystkim ze względu na swój nienachalny charakter.
Kolorystyka ma znaczenie
Jednym z ostatnich elementów, jeśli chodzi o stwierdzenie skuteczności, bądź braku skuteczności reklamy, jest kwestia dotycząca kolorów. Pamiętajmy, że my, jako odbiorcy także patrzymy na coś, co może nam się podobać lub nie. Użycie kolorów, które będą rażące, ostre czy wręcz nieprzyjemne dla oka, to nie jest najlepszy sposób, jeśli chodzi o konstrukcję reklamy.
Warto jest zatem zwrócić uwagę na to, w jaki sposób dobieramy barwy.Pamiętajmy, że jeśli tworzymy reklamę, chcemy, aby odbiorca miał z nią jak najlepsze skojarzenia. Tylko w taki sposób, będziemy w stanie zapewnić sobie to, że rzeczywiście wyrazi on zainteresowanie produktem, który chcemy mu sprzedać.
Twarz marki ma znaczenie
Ostatnim elementem, który warto jest wziąć pod uwagę, kiedy rozważamy stworzenie dobrej kampanii marketingowej, to oczywiście dobór odpowiedniej „twarzy”, która będzie nam reklamować produkt. Wbrew pozorom, dla odbiorcy ma to przeogromne znaczenie.
Jeśli lubimy jakiegoś aktora czy aktorkę i to właśnie on staje się twarzą konkretnej kampanii reklamowej, wówczas jest bardzo duża szansa na to, że zwyczajnie jego wizerunek na plakatach reklamowych czy spotach, ostatecznie przekona nas do dokonania zakupu takiego czy innego produktu.
Reasumując, warto jest zatem mieć na uwadze wszystkie powyżej opisane czynniki, jeśli zależy nam na tym, aby nasza reklama rzeczywiście okazała się skuteczna.