W reklamie internetowej coraz większe znaczenie mają kampanie RTB, czyli real time bidding. Na czym dokładnie polega reklama tego rodzaju i kiedy warto ją wybrać?
W internecie w każdej chwili toczy się wytężona walka o klientów. Wiele z nich dowiaduje się o konkretnych ofertach reklamowych za pośrednictwem narzędzi real time bidding, czyli RTB.
To skuteczna forma reklamy on-line, która oferowana jest obecnie także przez polskie agencje marketingowe, na przykład można skorzystać z RTB w Fabryce Marketingu. O czym jednak warto wiedzieć przed zainwestowaniem w taką kampanię?
Czym jest real time bidding?
Pod pojęciem real time bidding znajduje się specjalna forma zakupu przestrzeni reklamowej w internecie, która pozwala na jej automatyczne, skuteczne i błyskawiczne dobranie do konkretnego odbiorcy przekazu.
Reklama ta wykorzystuje specjalne algorytmy, które analizują zachowania internetowe potencjalnego klienta, a następnie prezentują mu konkretną reklamę, która odpowiada najbardziej jego zainteresowaniom i potrzebom. W rezultacie możliwe jest uzyskanie jeszcze większej skuteczności reklamy on-line.
Zalety reklamy opartej o model real time bidding:
- precyzyjne dotarcie do najbardziej zainteresowanych klientów
- personalizacja komunikatu reklamowego zależnie od cech i zachowań klienta
- możliwość śledzenia ruchu użytkowników i badania ich zachowań na stronie internetowej, aby dopasować ją jeszcze lepiej do odbiorców
Reklama real time bidding – kiedy sprawdzi się najlepiej?
Aktualnie reklamy w formie real time bidding są chętni wybierane zarówno przez dużych graczy na rynku reklamowym, jak również przez mniejsze firmy. W większości przypadków inwestycja w tego rodzaju reklamę jest w stanie przynieść szybki zwrot w postaci zwiększonego zainteresowania ofertą i podwyższonych zysków ze sprzedaży.
Aby uzyskać najlepsze efekty, warto powierzyć kampanię w ręce doświadczonej w tej dziedzinie fachowców. Kampanie RTB w Fabryce Marketingu to korzystny wybór dla każdego, komu zależy na jeszcze skuteczniejszej promocji on-line!