Szukasz skutecznego sposobu na dotarcie do klientów na rynku lokalnym? Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji może być pozycjonowanie lokalne, które pozwala zainteresować ofertą osoby w okolicy poszukujące określonych produktów i usług. Dowiedz się więcej na czym polega ta strategia i poznaj wszystkie korzyści dla swojej firmy.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Jeżeli prowadzisz restaurację, salon fryzjerski, warsztat samochodowy czy gabinet kosmetyczny, to zależy Ci prawdopodobnie przede wszystkim na docieraniu ze swoją reklamą przede wszystkim do osób, które przebywają w pobliżu. W takiej sytuacji bardzo skuteczne może być pozycjonowanie lokalne. Jest to proces, który składa się zarówno z działań podejmowanych w ramach witryny, jak i offsite, którego skutkiem ma być lepsza poprawa widoczności strony w wyszukiwarkach w danym mieście lub regionie.

Firmy usługowe osiągają dużą skuteczność stosując pozycjonowanie lokalne. Wiąże się to ze zmianą sposobu, w jaki w ostatnich podejmowane są decyzje o skorzystaniu z konkretnej oferty. Obecnie wychodząc z domu większość osób posiada przy sobie smartfon podłączony do Internetu, który jest bazą wiedzy i przewodnikiem. Z tego powodu bardzo ważne jest, by osoba, która wpisuje w wyszukiwarkę konkretne zapytanie, mogła szybko uzyskać informacje o Twojej ofercie.

  Profesjonalne sklepy i strony internetowe - Investnet.pl

Korzyści z pozycjonowania na frazy lokalne dla Twojej firmy

Pozycjonowanie lokalne może oznaczać dla przedsiębiorcy bardzo wiele korzyści, a przede wszystkim:

  • poprawa widoczności w wyszukiwarkach internetowych;
  • możliwość skutecznego docierania do osób z okolicy, które rzeczywiście są zainteresowane konkretnym produktem i usługą;
  • możliwość wyprzedzenia konkurencji;
  • niższy koszt i większa skuteczność niż ma to miejsce w przypadku pozycjonowania na frazy ogólnopolskie;
  • wzrost rozpoznawalności marki i utrwalenie jej w świadomości okolicznych mieszkańców;
  • budowa zaufania w sieci, co przekłada się na długofalowe zyski.

Co wybrać – pozycjonowanie lokalne czy szerokie?

Nie ma jednej dobrej odpowiedzi na pytanie, co jest bardziej skuteczne: pozycjonowanie lokalne czy na frazy ogólnopolskie. Wszystko zależy od specyfiki konkretnej działalności, celu kampanii i budżetu na nią przeznaczonego. Szerokie pozycjonowanie dobrze sprawdza się w przypadku dużych firm działających na terenie całej Polski i sklepów internetowych. W przypadku małych i średnich przedsiębiorców prowadzących działalność lokalnie, w punktach usługowych, najczęściej lepszym wyborem jest pozycjonowanie lokalne. W każdym przypadku należy powierzyć to działanie doświadczonym specjalistom. Dowiedz się więcej: https://www.pozycjonowanieibif.pl/.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here