Prowadzisz własną firmę? Jeśli tak, na pewno posiadasz już stronę internetową, która jest niezbędną podstawą do prowadzenia marketingu online. Jeżeli jednak nie masz swojej witryny – jak najszybciej powinieneś to zmienić, aby dać swojej firmie szansę na rozwinięcie skrzydeł i pozyskanie większej ilości potencjalnych klientów.

A zatem strona internetowa – załóżmy, że już ją masz i co teraz? Wystarczy zaprojektować i wdrożyć witrynę, a klienci sami będą do Ciebie lgnąć? Nic bardziej mylnego! Twoja strona musi zawierać dobrze dobrane treści, oraz posiadać bazę słów kluczowych, zawierać elementy graficzne, być responsywna oraz odpowiednio zoptymalizowana, aby zainteresować użytkowników Internetu. Bardzo przydatna okazuje się w tym zakresie pomoc agencji marketingowej, której pracownicy doskonale wiedzą, co musi, a co pod żadnym pozorem nie może znaleźć się w obrębie witryny, aby ta znalazła się na szycie listy w Google. Oprócz tego muszą zostać podjęte również działania poza daną stroną (np. link building), które skutecznie poprawią widoczność Twojej strony.

Czym wobec tego jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to zatem szereg działań w obrębie strony internetowej oraz poza nią, które mają na celu poprawienie widoczności witryny w wyszukiwarce. Odbywa się na zasadzie odpowiednich słów kluczowych, dobranych pod kątem konkretnej branży i wielu innych czynników. Skuteczne pozycjonowanie stron, blogów, sklepów, itd. ma na celu sprawić, że użytkownik po wpisaniu w wyszukiwarkę danych fraz (np. pozycjonowanie Lublin) zobaczy ofertę danej firmy na szczycie listy wyników. Nie ma wątpliwości, że jest to bardzo przydatne, a nawet konieczne, jeżeli zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów, czytelników bloga firmowego i skutecznym reklamowaniu swojej marki.

Jakie czynniki mają wpływ na podejmowane działania w przypadku pozycjonowania stron WWW?

Każda branża, każda firma i każda strona WWW jest inna. To właśnie ta różnorodność sprawia, że nie da się jednoznacznie i na pierwszy rzut oka określić, które zmiany zadziałają korzystnie dla Twojej konkretnej strony. Optymalizacja bloga firmowego pod kątem słów kluczowych, będzie wymagała innych działań niż pozycjonowanie sklepu online. W celu dokładnego stwierdzenia, jakie działania powinny zostać podjęte, trzeba wziąć pod uwagę:

  • Budowę strony internetowej oraz technologię, w jakiej została wykonana – w przypadku gdy witryna nie została stworzona pod czujnym okiem specjalisty SEO, najpewniej konieczna okaże się jej przebudowa. Strona musi prawidłowo wyświetlać się na wszystkich urządzeniach, odpowiednio szybko się ładować, a także zawierać słowa kluczowe oraz inne elementy, które poprawią jej widoczność.
  • Wynik audytu strony oraz linków w treści – dokładna analiza witryny, pozwoli określić jakie działania muszą zostać podjęte, aby poprawić jej widoczność. Specjaliści SEO sprawdzają wówczas jakość treści, czy zawartość sekcji HEAD. Audyt profilu linków polega natomiast na wykrywaniu odnośników, które skutecznie wspierają proces pozycjonowania, tych, które nie mają na niego żadnego wpływu oraz te, które działają na niekorzyść witryny.
  • Wybrane frazy kluczowe,
  • przekazanie specjaliście dostępu do witryny.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu stron internetowych, przed rozpoczęciem prac?

Przede wszystkim powinieneś zdawać sprawę z tego, że pozycjonowanie nie musi dotyczyć tylko i wyłącznie Google. Możesz wybrać dowolną wyszukiwarkę, w której chcesz „zaistnieć”. Na pewno interesuje Cię również to, od czego właściwie zależy pozycja Twojej witryny. Krótko mówiąc – od algorytmu. Jego dokładny sposób działania nie jest upubliczniony, aczkolwiek ocenia się, że w trakcie ustalania pozycji w Google, branych jest pod uwagę około 200 czynników. Inną kwestią, która na pewno Cię interesuje, jest pewnie to, czy efekty działań pozycjonerskich będą widoczne na zawsze. Możliwe, że ta odpowiedź Cię rozczaruje, ale – nie. Nie da się utrzymać na stałe, jednorazowo przeprowadzonych prac. To jedne z tych działań, które muszą być wprowadzane nieprzerwanie w oparciu o aktualny algorytm wyszukiwarki. Dlatego też bardzo ważne są stałe działania wspierające pozycjonowanie, takie jak ciągła optymalizacja bloga. Skuteczne pozycjonowanie stron gwarantuje Twojej firmie stale poszerzającą się bazę potencjalnych klientów oraz zwiększenie wiarygodności i zaufania do Twojej marki. Dokładnie przemyślaną ofertę agencji marketingowej, z zakresu pozycjonowania znajdziesz na stronie: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

Mamy nadzieję, że Twoje wątpliwości przynajmniej po części zostały rozwiane. Oczywiście nie sposób przekazać całej wiedzy z obszaru skutecznego pozycjonowania stron w jednym artykule, jednak kilka podstawowych informacji na temat słów kluczowych, optymalizacji oraz samego algorytmu wystarczy Ci, aby poczuć się pewniej, chociażby podczas rozmowy wstępnej ze specjalistami SEO, którzy pokażą Twoją firmę szerszej publiczności!

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here