Sprzedaż internetowa nigdy nie miała się tak dobrze, jak w trakcie pandemii wirusa COVID-19. Jak na tym skorzystać? Na której platformie można obecnie najwięcej zarobić? Jak się okazuje, sprzedaż najbardziej podskoczyła na Amazonie.
Sklep internetowy Amazon to jedna z trudniejszych i jednocześnie bardziej opłacalnych form sprzedaży e-commerce, jaką można prowadzić. Platforma ta jest jedną z bardziej wymagających, jednak warto jest sprostać jej wysokim wymaganiom, ponieważ kupujący na Amazon to zamożniejsza grupa klientów. Co zrobić, aby dobrze zarobić na Amazonie?
Kluczowa jest synchronizacja, sklep internetowy Amazon i regularny sklep internetowy muszą być ze sobą połączone i dobrze skomunikowane. Amazon nie wybaczy Ci, jeśli użytkownik kupi towar, którego tak naprawdę nie masz na magazynie. Wprowadzenie klienta w błąd może wiązać się z blokadą konta i koniecznością przesłania do Amazon planu naprawczego. Jak nietrudno się domyślić – każdy dzień blokady na koncie oznacza straty finansowe.
Stałą synchronizację pomiędzy różnymi platformami zapewnia między innymi system IdoSell. System ten umożliwia jednocześnie prowadzenie sprzedaży na kilku platformach, pozostając stale w połączeniu ze stanem magazynu w czasie rzeczywistym.
Szybkie doręczenie paczki
Amazon wymaga także ekspresowego doręczenia paczki zakupionej przez klienta, dlatego ważne jest, abyś wybrał firmę kurierską, która nie zalicza wpadek. Również kontakt z kurierem możesz zautomatyzować dzięki systemowi IdoSell, który posiada wbudowaną integrację z kurierami. Oprócz tego zaleca się, aby korzystać z magazynu zlokalizowanego blisko niemieckiej granicy, gdyż wtedy uda Ci się jeszcze bardziej skrócić czas potrzebny na przesłanie paczki do klienta.
Bazując na ocenach, jakie otrzymasz od klientów Amazon wyliczy Twój ranking, który będzie mieć bezpośredni wpływ na pozycjonowanie Twoich ofert w platformie. Sklep internetowy Amazon to ciągła praca nad optymalizacją algorytmu oraz poprawianie już osiągniętych wyników. Jeśli przestaniesz pracować od optymalizacją swoich ofert, wówczas konkurencja szybko zajmie Twoje miejsce.
Optymalizacja algorytmu Amazon
Oceny i opinie klientów są kluczowe, dlatego zaleca się także zadbanie o opis oferty na Amazonie. Dokładnie opisz produkt, tak aby klient nie musiał się nad niczym zastanawiać. Równie ważnym elementem oferty są zdjęcia i to, jak prezentują się one na miniaturkach. Uważaj, aby zdjęcia dokładnie oddawały wygląd sprzedawanego przez Ciebie produktu, ponieważ każde przekłamanie może odbić się na Twoich ocenach.
Użytkownicy Amazona kupują chętniej i częściej niż klienci takich platform jak Allegro czy eBay. Specjalizując się na tej platformie można osiągnąć naprawdę imponujące wyniki finansowe. Cierpliwie pracuj nad pozycjonowaniem swoich ofert oraz zadbaj o dobry system, który wspomoże Twój podbój Amazona.