Wbrew pozorom badania marketingowe nie są najnowszym wynalazkiem doby internetu. Są tak stare, jak zorganizowany handel. Specjaliści zajmujący się historią biznesu twierdzą, że pierwsze badania marketingowe pojawiły się już w średniowieczu – były to różnego rodzaju targi i giełdy towarowe, gdzie wymieniano informacje o zapotrzebowaniu na rozmaite dobra na dworach książęcych i królewskich. Celowe i nowoczesne badania marketingowe pojawiły się w Stanach Zjednoczonych w XIX wieku, kiedy to przeprowadzono pierwsze, wysyłane pocztą ankiety dotyczące wyborów przy zakupie maszyn rolniczych. Dziś badania marketingowe są nieodłącznym elementem każdej sprzedaży. Rynek ewoluuje na tyle szybko, że jakiekolwiek działania handlowe nie poprzedzone badaniami marketingowymi zagrożone są zbyt wielkim ryzykiem, mogącym doprowadzić nawet do upadku przedsięwzięcia.

Decydując sie na jakąkolwiek formę reklamy, niezależnie od tego, czy będzie to reklama on-line czy off-line należy poprzedzić  działania reklamowe wnikliwie i starannie przeprowadzonymi badaniami marketingowymi. Firma, która kompleksowo obejmuje zagadnienia marketingu począwszy od badań marketingowych, poprzez kreowanie pomysłów na skuteczną reklamę aż do przygotowania konkretnych działań marketingowym to grupainfomax.com. Zatrudnia ona zespół doświadczonych specjalistów, którzy potrafią przeprowadzić cały projekt od stadium pomysłu po przygotowanie stron internetowych, pozycjonowanie ich, a także zaprojektowanie i wykonawstwo nowatorskich gadżetów reklamowych. Grupainfomax.com posiada portfolio zadowolonych klientów, którzy dzięki zatrudnieniu profesjonalistów zredukowali własne koszty i odnieśli sukcesy sprzedażowe. Każdy, kto zwróci się do grupainfomax.com otrzyma indywidualną ofertę na badania marketingowe i wdrożenie ich wyników w działania reklamowe.

Dlaczego badania marketingowe są ważne dla rozwoju firmy?

Prawidłowo przeprowadzone badania marketingowe pomagają w pierwszym rzędzie określić, jakie formy marketingu i reklamy będę najskuteczniejsze. Definiują odbiorcę, jego gusta i oczekiwania, porównują ofertę z ofertą konkurencji. Badania marketingowe pomagają w dywersyfikacji działań marketingowych określając jakie środki i wkład pracy powinien zostać przeznaczony na marketing on-line (treść i pozycjonowanie stron internetowych, social media) i off-line (drukowane materiały informacyjne, gadżety reklamowe). Chociaż nie bezpośrednio badania marketingowe mają zasadniczy wpływ na na poszerzenie bazy klientów, zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie wzrost dochodów przedsiębiorstwa.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here