Zrozumienie, jakich słów kluczowych używają Twoi klienci, jest niezwykle ważne dla optymalizacji listingów produktów i reklam sponsorowanych. Dlatego powinieneś regularnie monitorować raport Amazon Search Terms – raport wyszukiwanych haseł na Amazon.
Jedną z najlepszych zalet raportów Amazon Advertising jest to, że możesz wykorzystać dane do dostosowania kampanii do swoich celów biznesowych. W ramach tych raportów raport Amazon Search Terms jest najlepszą opcją do znalezienia dokładnych haseł, których kupujący używają do wyszukiwania produktów. Za pomocą tego raportu możesz zoptymalizować kierowanie na słowa kluczowe i produkty, biorąc pod uwagę twoje cele dla kampanii PPC.
Jak często musisz analizować raport? Jak korzystać ze słów kluczowych, które generują kliknięcia i konwersje? Omówmy to wszystko w tym artykule.
Raport Amazon Search Terms dla produktów sponsorowanych
Raport daje wgląd w widoczność wyszukiwanych haseł spowodowanych kliknięciami kupujących. Możesz dowiedzieć się, czy jesteś w stanie wygenerować wyświetlenia dla odpowiedniego zestawu słów kluczowych odpowiednich dla Twojego produktu. Ponadto, możesz zidentyfikować wykluczające słowa kluczowe dla wyszukiwanych haseł, które nie generują ruchu.
Jak pobrać raport Amazon Search Terms?
Krok 1 – Zaloguj się do konta sprzedawcy Amazon, kliknij Reports.
Krok 2 – Wybierz Advertising Reports i Create Report.
Krok 3 – W obszarze All Campaigns wybierz Sponsored Products.
Krok 4 – Wybierz typ raportu jako wyszukiwany termin. Podaj oś czasu raportu. I kliknij Uruchom raport.
Czytaj też:
Jak wprowadzić markę na Amazon?
Jak analizować raport Amazon Search Terms?
Jak wspomnieliśmy, najważniejszym celem tego raportu jest znalezienie najbardziej odpowiednich i najczęściej wyszukiwanych haseł przez użytkowników, które spowodowały kliknięcie. I tych wyszukiwanych haseł użyj, aby zwiększyć trafność i zmniejszyć wydatki na reklamę w sponsorowanych kampaniach reklamowych.
Oto kilka rzeczy, które można znaleźć w raporcie Amazon Search Terms:
- Nazwa kampanii
- Nazwa grupy kampanii
- Nazwa portfolio
- Typ dopasowania słowa kluczowego
- Wyszukiwania klientów – słowa kluczowe
- Wyświetlenia
- Kliknięcia
- CTR (współczynnik klikalności)
- CPC (koszt kliknięcia)
- Kwota wydatków
- Całkowite koszty (Reklamowy koszt sprzedaży)
- Całkowity zwrot z wydatków na reklamę (RoAS)
- Całkowita sprzedaż
- Współczynnik konwersji
Wskazówka: użycie portfolio do tworzenia segmentów w kampaniach reklamowych jest wysoce zalecane dla lepszego zarządzania kampaniami . Możesz także segmentować swoje kampanie i grupy reklam według rodzajów produktów, funkcji itp.
Jak korzystać z tych wyszukiwanych haseł?
Zoptymalizuj istniejące kampanie PPC
Aby zebrać wystarczającą ilość danych do wyboru słów kluczowych, potrzebujesz danych z raportu Amazon Search Terms z okresu minimum 7 dni.
Zidentyfikuj odpowiednie słowa kluczowe, które generują sprzedaż, i skutkują wyższym współczynnikiem konwersji. Dodaj te słowa kluczowe do istniejących kampanii. Spróbuj także znaleźć nietrafne słowa kluczowe, które nie zapewniają wystarczającej liczby konwersji i kliknięć. Dodaj te słowa kluczowe do „negative keyword”, aby wyeliminować niepotrzebne wydatki na reklamę.
Uwaga: Kluczowymi wskaźnikami do monitorowania są tutaj: sprzedaż produktów, kliknięcia, CTR i numery zamówień.
Za pomocą odpowiedniej segmentacji i danych wyszukiwanych haseł możesz wyłączyć grupy reklam generujące kliknięcia i wyświetlenia, ale nie powodujące konwersji.
Utwórz kampanie ręczne
Zbierz dane wyszukiwanych haseł wygenerowane z „Automatycznych kampanii” i wykorzystaj te słowa kluczowe / wyszukiwane hasła na swoją korzyść. Najlepiej jest analizować dane z przynajmniej miesiąca. W raporcie Amazon Search Terms możesz zidentyfikować i zebrać słowa kluczowe, które przekształcają się w sprzedaż, za pomocą metryki “Całkowita sprzedaż”. Kieruj na te słowa kluczowe i twórz ręczne kampanie.
Wcześniej raport Amazon Search Terms podawał dokładne szczegóły SKU związane z wyszukiwanym terminem. Jednak ta informacja nie jest już dostępna. Jeśli więc zbudujesz strukturę kampanii z 1 SKU na grupę reklam, możesz przypisać sukces wyszukiwanego hasła konkretnemu SKU.
Przeciwnie – posiadanie wielu SKU w jednej grupie reklam pozostawi Cię w niewiedzy, ponieważ nigdy nie dowiesz się, które przekonwertowane słowo kluczowe jest powiązane z produktem.
Obserwuj trendy konsumenckie i zachowania
Powinieneś regularnie generować raport Amazon Search Terms, aby uzyskać wgląd w bieżące trendy klientów i zachowania zakupowe. Posortuj raport po hasłach o najwyższym łącznym wydatku na reklamę. Możesz znaleźć słowa kluczowe niekonwertujące i zmniejszyć CPC tych słów kluczowych lub wstrzymać słowo kluczowe na określony czas.
Sortuj raport według wydatków na reklamy, aby sprawdzić hasła, które generują konwersje. Pomaga to zmniejszyć ACoS i zwiększyć rentowność. W ten sposób możesz nadać priorytet czasowi i zasobom, aby skoncentrować się na słowach kluczowych o wysokiej konwersji.
Zoptymalizuj swoje oferty pod kątem odpowiednich wyszukiwanych haseł
Amazon dopasowuje wyszukiwane hasła, aby określić trafność twoich list produktów. Jeśli Twoja stawka jest znacznie wysoka i nie generujesz żadnych wyświetleń słowa kluczowego, być może trzeba zoptymalizować listę produktów. Skorzystaj z tych wyszukiwanych haseł, aby zmienić opis produktu, tytuł i wypunktowanie. Nie zapomnij podać kluczowych punktów opisujących Twój produkt, takich jak funkcje produktu, zastosowania itp.
Zoptymalizuj backend keywords
Słowa kluczowe backendowe Amazon są istotne dla uzyskania trafniejszego ruchu. Użyj wyszukiwanych haseł, aby kierować na backend keywords. Zwiększa to trafność Twojego produktu.
Wniosek
Raport Amazon Sponsored Products Search Terms zawiera w danych historycznych wystarczającą ilość informacji na temat tego, czego szukają Twoi klienci. Skorzystaj z okazji, aby przetestować i zoptymalizować swoje oferty, a także kampanie PPC, aby zwiększyć ich trafność i wykrywalność.