Mówi się, że sklepy online to przyszłość handlu i zapewne może to potwierdzić każdy, kto chociaż raz zdecydował się na zakupy przez internet. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, trend ten znacznie się rozwinął, dlatego warto zastanowić się już teraz co zrobić, aby zwiększyć przewagę nad konkurencją i poprawić sprzedaż.
Zadbaj o wygląd sklepu
Walory wizualne są niezwykle ważne, jeśli mówimy o skuteczności sklepu internetowego i nie chodzi tutaj o ozdoby i dodatki, ale o ogólną funkcjonalność i przyjazność serwisu. Wyraźne i dobre zdjęcia produktów, sprawna nawigacja, czyli intuicyjny podział na kategorie i podkategorie oraz responsywność, czyli dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych to podstawa, o którą powinieneś zadbać na samym początku. Na tak solidnym fundamencie będziesz w stanie budować zaufanie wśród klientów oraz stabilny dochód.
Opisy produktów
Dużym błędem jest zaniedbanie działań contentowych na stronie. Mowa tutaj o opisach produktów, które niestety nie są unikalne i nie prowadzą do zadowalających wyników. Stworzenie oryginalnej i przeznaczonej dla konkretnych produktów treści, wpłynie na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google oraz na konwersję. Spójrz na swoją stronę oczami klientów i zauważ, że opisy są dla nich głównym źródłem informacji o produkcie. Dlatego im bardziej się do nich przyłożysz, tym lepiej dla Ciebie.
Działania w mediach społecznościowych
Kolejnym ważnym punktem, bez względu na to, jaka jest Twoja grupa docelowa, jest obecność w mediach społecznościowych. Decydując się na założenie fanpage, konta na Instagramie, Pintereście czy YouTube, przyczynisz się do budowania relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami oraz dasz im przestrzeń do dzielenia się opiniami oraz do polecania Twojej firmy znajomym. Obecność w mediach społecznościowych jest bardzo ważna, o ile nie kluczowa, biorąc pod uwagę budowanie wizerunku, wzmacnianie więzi oraz budowanie wiernej społeczności.
Atrakcyjne oferty, a budowanie zaangażowania
Nic bardziej nie przyciągnie nowych klientów do Twojej firmy, niż atrakcyjne promocje, gratisy lub konkursy. Twoim zadaniem będzie jednak nie zorganizowanie super zniżki, ale przemyślenie sposobu na zatrzymanie tych, których skusiła informacja o promocji. Dobrym narzędziem będzie chatbot, który zaangażuje odbiorców i pozwoli im poznać markę. Jeśli tylko dobrze go zaprogramujesz, możesz być pewny, że przyniesie wymierne korzyści. Za jego pomocą możesz przekierować ruch z fanpage lub strony internetowej na indywidualną rozmowę, gdzie pomożesz (w sposób w pełni zautomatyzowany) w doborze idealnego produktu. Taki asystent badający potrzeby użytkownika i odpowiadający na nie, może przyczynić się do wzrostu konwersji oraz nieść dla Ciebie ważne informacje statystyczne, pomagające określić kierunek rozwoju sklepu. Nie zapomnij zachęcić klientów kuszącą promocją, przekuj ich wejścia na stronę czy fanpage w rozmowę i zaprogramuj bota tak, aby doprowadził do sprzedaży.
Wprowadzając opisane zmiany możesz być pewien, że po kilku miesiącach zauważysz różnicę. Nie spoczywaj jednak na laurach i szukaj nowych możliwości, a dzięki temu zachowasz przewagę nad konkurencją.