Druk ulotek, katalogów, wizytówek, dyplomów, certyfikatów to tylko część z długiej listy drukowanych materiałów reklamowych, które są wykorzystywane w działaniach marketingowych bardzo wielu firm. Zanim jednak materiały te zostaną wydrukowane pojawia się pytanie, jak wybrać drukarnię. Oto kilka podpowiedzi, dzięki którym wybór drukarni będzie dla Ciebie łatwiejszy.
Zakres oferty
Jednym z podstawowych kryteriów, które należy brać pod uwagę przy wyborze drukarni, jest zakres oferty. Im większa oferta, tym lepiej, bo to oznacza, że mamy do czynienia z dużą drukarnią, która może zostać partnerem przy druku materiałów reklamowych w bardzo wielu rodzajach. Dzięki temu, jeśli współpraca przy pierwszym zleceniu okaże się pomyślna, nie trzeba będzie szukać kolejnej drukarni, która zajmie się drukiem innych materiałów reklamowych.
Sposób zlecania
Kolejnym elementem, który ma bardzo duży wpływ na wygodę współpracy, jest sposób zlecania wydruku. We współczesnym świecie najłatwiej jest załatwiać wszystko drogą elektroniczną. Dzięki temu nie ma znaczenia czy druk materiałów reklamowych wykona drukarnia w Warszawie czy drukarnia znajdująca się na drugim końcu Polski. To znacząco poszerza możliwości poszukiwania firmy wartej współpracy i pozwala wybrać odpowiednią drukarnię w oparciu o całe spektrum czynników.
Koszty
Wybierając drukarnię nie można pominąć kwestii kosztów. Bez wątpienia to często jedno z ważniejszych kryteriów, które nabiera jeszcze większego znaczenia, jeśli będziemy mieć do czynienia z większymi nakładami.
Warto jednak pamiętać, że koszty druku zależą nie tylko do liczby egzemplarzy czy rodzaju druku, ale również od rodzaju papieru, jego formatu, rodzaju dodatków uszlachetniających druk itd. W niektórych drukarniach można szybko przeprowadzić wycenę online, która pokaże od razu ile będzie kosztować druk, co znacząco ułatwi proces wyboru drukarni.
Czas realizacji
Ostatnim ważnym kryterium jest czas realizacji zlecenia. Dobra drukarnia jest w stanie wykonać druk niewielkiego nakładu nawet w ciągu 24h, dzięki czemu zamówione materiały promocyjne mogą być wykonane nawet wtedy, gdy deadline goni i trzeba zdążyć przed targami, konferencją czy innym ważnym wydarzeniem firmowym. Nie polecamy co prawda takiego pozostawiania wydruku materiałów reklamowych na ostatnią chwilę, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że często tak szybki czas realizacji staje się kluczowym kryterium branym pod uwagę przy wyborze drukarni, z którą będziemy współpracować.