O tym, że znalezienie fachowca nie jest najłatwiejsze doskonale wiedzą osoby poszukujące ekipy do remontu, hydraulika czy stolarza wykonującego meble na wymiar. Z pomocą przychodzi technologia, a konkretnie Fixly.pl. Polski startup w sektorze usług łączy zlecających z fachowcami – prosto, szybko i wygodnie.

Fixly – serwis do usług

Trudności ze znalezieniem fachowców na rynku to złożony problem. Wyjazd wielu doświadczonych specjalistów za granicę czy brak następców w postaci absolwentów szkół zawodowych z wyuczonym fachem to tylko wierzchołek góry lodowej. W dodatku mijają czasy proszenia o pomoc w układaniu płytek lub montażu mebli wujka czy szwagra. Nad pozorne oszczędności coraz więcej osób ceni profesjonalizm, gwarantujący jakość wykonanej usługi. Jednocześnie brakuje czasu na przeglądanie setek ogłoszeń, a później dzwonienie do kolejnych fachowców.

Fixly jest odwróconym modelem biznesowym tradycyjnego serwisu ogłoszeniowego. To użytkownik informuje, że chce zlecić usługę, a wykonawca zgłasza się, jeśli jest zainteresowany jej realizacją. Dzięki temu zyskują obie strony – zlecający nie muszą wykonywać dziesiątków telefonów, oszczędzając tym samym czas na szukaniu, a fachowcy wybierają tylko te prace, które mogą i chcą wykonać. 

Jesteśmy zabiegani w wykonywaniu codziennych obowiązków, dlatego coraz bardziej cenimy swój czas. Wtedy sprawdza się Fixly.pl. Na Fixly nie musisz szukać fachowca – dajesz nam tylko znać, jaką usługę masz do wykonania. My informujemy wybranych wykonawców o Twoim zleceniu i łączymy Cię z tymi, którzy są naprawdę zainteresowani pracą dla Ciebie – wyjaśnia General Manager Fixly, Marcin Dakowski.

fixly

Na Fixly do wyboru użytkowników jest 229 usług podzielonych na 12 kategorii, takich jak Budowa domu, Remont, Montaż i naprawa, Meble i zabudowa, Sprzątanie czy Usługi prawne i administracyjne. Za rozwojem Fixly stoi poznański zespół Grupy OLX, do której należą również marki OLX, Otodom i OTOMOTO

Jak działa Fixly?

Pierwszy etap to wybór usługi, w której zostanie dodane zapytanie oraz wskazanie miejscowości, gdzie ma zostać wykonana. Następnie zlecający odpowiada na kilka pytań, które doprecyzowują treść zapytania, dzięki czemu fachowcom łatwiej jest oszacować zakres prac. Pytania zależą od specyfiki danej usługi, jednak zawsze jest wśród nich pytanie o preferowany termin. Jest również pytanie otwarte, w którym można podać dodatkowe szczegóły zlecenia i załączyć plik, np. zdjęcie pokoju do remontu lub wymarzonego mebla, który ma wykonać stolarz.  

Tak przygotowane zapytanie trafia do wykonawców, którzy świadczą daną usługę. Fachowcy podejmują decyzję, czy są w stanie zrealizować zlecenie. Jeśli tak – kontaktują się ze zlecającym. Użytkownik otrzymuje do pięciu zgłoszeń od zainteresowanych fachowców. Ważne jest, że Fixly dostarcza natychmiast wszelkich potrzebnych informacji o wykonawcach, w tym opis działalności, galerię zdjęć, a przede wszystkim opinie i rekomendacje od wcześniejszych klientów, które dla wielu są kluczowe przy wyborze fachowca. 

dodawanie zapytania

Serwis rozwijany wspólnie z użytkownikami

Kluczem do dobrego produktu w branży internetowej jest to, aby jak najlepiej odpowiadał na potrzeby użytkowników. Na rozwój Fixly duży wpływ mają osoby, które korzystają z serwisu – zarówno zlecający, jak i fachowcy. 

Nasz zespół odbywa miesięcznie niemal 1000 rozmów telefonicznych z fachowcami, którzy szukają zleceń i realizują je dzięki Fixly. Rozmawiamy z nimi o funkcjonowaniu serwisu, o trudnościach, jakie napotykają i podpowiadamy, jak kontaktować się z klientami i zarządzać swoim profilem, żeby mieli więcej zleceń. Osoby poszukujące fachowca sprawdzają rekomendacje na profilach, dlatego też przypominamy wykonawcom o tym, jak ważne jest zdobywanie ocen – mówi Jacek Kaczmarek, Lider zespołu Obsługi Użytkownika Fixly – Zapisujemy informacje, które otrzymujemy od użytkowników, wyciągamy wnioski z rozmów i tworzymy na ich podstawie hipotezy, które pomagają rozwijać produkt – dodaje. 

Perspektywa Fixly na rynku usług

Czy Fixly ma szansę zmienić sytuację na rynku usług budowlanych i remontowych? Trudno jeszcze prognozować, jednak jeśli spojrzeć na liczbę ocen, które otrzymują wykonawcy, to nastroje mogą być tylko optymistyczne. Obecnie jest łącznie ponad 35 tysięcy opinii na profilach fachowców na Fixly, a ich liczba z miesiąca na miesiąc rośnie. 

Jednym z naszych atutów jest to, że stoi za nami Grupa OLX, która odpowiada za bardzo mocne na rynku marki w sektorze ogłoszeń, motoryzacji oraz nieruchomości. Od 2 lat intensywnie pracujemy nad Fixly, żeby dostarczać wartościowy produkt dla użytkownika w obszarze usług. Mamy agile’owe podejście do rozwoju produktu, dlatego ciągle go udoskonalamy, poprawiając istniejące i wprowadzając nowe funkcjonalności – ocenia Agnieszka Wojtaszek, odpowiedzialna za rozwój produktu w Fixly. 

Obecnie na Fixly działa ponad 50 tysięcy fachowców, a miesięcznie serwis odwiedza niemal pół miliona użytkowników potrzebujących pomocy wykonawcy. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here